Kan inte ha kvar våra kaniner
Hej!
Har två kaniner som vi verkligen inte kan ha kvar pga att våran hund helt plötsligt börjat hata dom. Just nu bor dom hos en granne men hon kan inte ha kvar dom. Vad gör jag?
Dom är inte ens ett år gamla. En hona och en hane, världens gosigaste ! Älskar barn inget problem alls.
Får ont i hjärtat av att dom kanske måste avlivas om jag inte hittar nått nytt hem till dom.
#0: Vi bor i västmanland kan va bra att veta ifall nån har tips?.
Hoppas att hanen är kastrerad, annars ska de säras på. Hoppas även att du hittar hem åt dem… är lite svårt just nu i överflödet på kaniner.

Två snövit angora kaniner borde vara hur lätt som helst att hitta hem till. Men som tidigare skrivit, hoppas hanen är kastrerad om dom bor ihop.
Finns en grupp på Facebook som heter "Friare kaninliv". Tror inte man får lägga in annons där men om du gör ett inlägg och frågar om var du kan annonsera och lägger in denna bilden så tror jag du kan få hjälp.
Var riktigt noga med nytt hem så det inte blir nåt "kul" till barnen. Antar att det krävs en del pälsvård också. Så folk verkligen vet hyr man tar hand om dom. Om du inte hittar nytt hem så snabbt som du vill kontakta omplaceringshem t.ex "Smådjurschansen". Så kan dom ta hand om den biten och ha kaninerna i jourhem så länge.
#1: var i Västmanland och är hanen kastrerad ?