Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 85 ggr
Ägerkanin
0

Hjälp!! Stel kaninunge

Igår hände de som inte får hängda, min katt gick in och hämtade än kaninunge😱 hörde att något skrek så jag var där på en sekund och fick se att katten var på den.
Jag tyck tag u den snabbt och den var liv rädd och hade ett extremt litet hugg mellan benet och halsen och blödde knappt ingenting så vi la tillbaka den snabbt.

Isf när jag kom ut låg den utanför boet och en annan låg ännu längre bort så jag vet inte om de är att dom diat och sen har mamman bara gått.

Den var iallafall kall men andades och jag la ner den under dom andra som var varma. Efter några timmer gick jag ut och den lever och har fått upp värmen men är lite stel i ena benet och huvet. Rörligheten har börjat komma igång mer och mer under dagen men den är inte helt återställad.

Kommer den att klara sig? Är det en tillfällig svullnad då de inte finns några direkta sår? Den låter som vanligt!
Hjälp!!!

Åsa S
0

Det vet man inte om den klarar sig katter har ofta väldigt mycket bakterier i munnen så även ett litet sår kan vara dödligt ifall den fått in bakterier i såret det kan bara tiden utvisa + det skadar ju inte att fråga en veterinär

Ägerkanin
0

#1: han somnade stilla in i min hand innan, troligtvis förlamad då han varit ganska stel hela dagen och inte kunnat gå⚰️😢

Linnea Starstable123
0

#2 Beklagar😔

~Bästa Lukas~
Verona=🖤

• Redigerat 2022-10-29 13:38 av Linnea Starstable123