Smådjurschansen - 29 vanvårdade kaniner
Bifogar bild på min dam, Sötpotatis, som jag räddade från stall-situationen jag nämner här nere. Hon har lite resting bitch face. 😂
__
Jag brukar kolla genom smådjurschansen regelbundet för att se vad för kaniner som kommit in. Jag såg att det var flera kaniner som var väldigt lika varandra. Tydligen har länstyrelsen omhändetagit 29 (!) kaniner som varit tillsammans okastrerade. Är det någon som hört med om det här fallet?
De flesta av dem är rejält tilltufsade och det är också flera kaninungar.
Detta är mest ett inlägg för att jag behövde ventilera lite om hur ledsen jag blir att en människa kan göra så mot djur. Plus för att prata lite om smådjurschansen och det underbara arbete de faktiskt gör. Har själv en hane därifrån som kompis till en annan kanin jag direkt räddade från en situation med okastrerade kaniner i ett stall.
Ibland förlorar man hopp för mänskilgheten helt och hållet.😞
- Redigerat 2022-08-13 19:19 av Hoseok
Men herregösses…
Kollar regelbundet jag med..
På tok för många kaniner..29st!! Det är 29 förmånga.
Skulle gärna sätter dom med fler i en bur.
29 i taget.
Det hade varit något..🤬
Har sett dem på Smådjurschansen. : ( Blev också ledsen över hur EN människa kan påverka så många kaniners öde. Många av kaninerna är döva och är rädda för människor så de kanske inte blir så lätt att hitta nya hem.
Fy vad hemskt… kan tänka mig att många av honorna är dräktiga också så det kommer säkert ännu fler kaniner så småningom… så himla onödigt. Bebisarna får ju i alla fall födas under bättre omständigheter, men ändå, tråkigt och onödigt att de skulle bli till överhuvudtaget.
Jag är så glad för alla som arbetar med att rädda vanvårdade djur och alla som adopterar dem, och därmed gör arbetet möjligt. Din kanin är väldigt söt trots sitt bitch-face ;) :)
Usch.. jag brukar kolla där på gnager sidan för att se ifall någon hamster måste räddas..
Det är bara så äckligt hur en människa kan göra så