Kastrerad honkanin hjälp!
Min kanin Vilda blev kastrerad för 3 dagar sen. Hon och hennes kompis (Hermes) är särade på, och bor mindre än vad som brukar eftersom jag delat deras ”hage” på mitten tror ni det kommer funka? Hagen är 6 kvadratmeter. Jag undrar också när Vilda kan börja hoppa up på saker eftersom hon är expert på att rymma genom att hoppa på olika saker. Plus när jag kan sätta ihop dem igen vilket jag hoppas går bra 😅. Jag är lite orolig att Vilda ska göra något ”dumt” för dig t.ex. skada sig på något sätt eller kanske lyckas rymma in till Hermes hehe
Min hona kastrerades i våras och eftersom hon är en klättrare (kan hon ta sig högre tar hon sig högre upp samt att hennes dåvarande kompis var lite jagig) så veterinären sa jag skulle vänta 14 dagar så att allt invändigt hunnit läka ordentligt (för även om såret utvändigt ser superfint och läkt ut så behöver det på insidan läka längre.
Är du orolig hon ska hoppa in till honom så fixa tak på hagen (kan räcka att man spänner ett lakan över med hjälp av klädnypor).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Tack, skippar tak dock då jag kommit på en lösning, bra då är det bara att hålla ut och vänta 14 dagar då fast dock är det mer synd om Hermes och Vilda som måste hålla ut utan varandra. Och idag såg jag Hermes slicka/pussa Vilda genom gallret och då pussade Vilda tillbaka:)