Hur bor era kaniner inne?
Jag behöver nog inte bifoga bild för mina bor inte jättespännande. De har fri tillgång till hela lägenheten. Två lådor ("kattlådor") står inne i ett hörn, där brukar de hänga mest. Det är mattor över hela mitt golv för att de inte ska halka runt, så det är inte jättefint.. 🤣 Men som min mamma brukar säga: Det är kaninernas lägenhet, inte min.
Just nu bor kaninerna lite mer restriktiv än vanligt pga inte fullt kaninsäkrad lägenhet. Samt alla är inte ihopsatta ännu men planen är att de ska vara fullt frigående snart men just nu delar de på tiden. Ena är i kaninrummet och andra är ute i vardagsrummet.
Jag har normala 150x70 och 160x70 burar där de har sin hö och låda. Medan i rummet finns de just nu bara en luftrenare, soffa, Ac och två transporburar som står öppna. Jag har inte hittat deras ikea sängar samt kattunlar, nygligen flyttat. Innan delade på ett hus frigående 🥸
#1: hur har du kaninsäkrat? Jag har inte vågar ha dom ute när vi jobbar/sover för dom tuggar ju på allt 😅
#3: Sötpotatis tuggar "bara" på sladdar. Baloo har fått något tuppjuck på Gummi av någon anledning?? Så det är bara dom sakerna jag måste hålla koll på.
Inga sladdar finns tillgängliga på golvet och vid eluttagen har jag säkrat med lister, tejp, etc så det inte "syns" att det är sladdar. Sötpotatis verkar inte tänka på det. Vid sladdar som är extremt värdefulla för mig (runt datorn främst) har jag satt kompostgaller längst väggen för att de VERKLIGEN inte ska kunna nå.
Skor och annat som Baloo är förtjust i står aldrig på golvet.
#4: okej 😅 för mina tuggar på allt.. helst soffan som numera pryds med flera hål i tyget 🙈 även trösklar och annat i trä…
#5: Oj ja, då blir det nog svårt! Andra på forumet vet nog bättre hur man kanske kan hantera sånt 😅
#5: Får de grenar att gnaga på? Fler av mina kaniner jag haft har gnagt på otillåtna saker om de inte fått sina dagliga grenar, även haft de som varit nöjda om de fått äggkartonger att tugga på och kartonghus att gräva och tugga sönder.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#7: ja, de har massor av tuggsaker i olika material och former.. :/