Det här med hala golv...
Jag har förstått att kaniner är känsliga för hala golv. Men hur känsligt är det? Hur gör ni som har kaniner frigående inomhus, ni kan väl inte ha mattor på varenda kvadratmeter?
Hejsan!
Mina innekaniner är frigående, och vi har ganska många mattor i vårt hus, men absolut inte på varendaste kvadratmeter:)) Kaninerna väljer liksom själv vart de vill gå, och det är oftast på mattorna:D
Väldigt många mattor överallt då de tenderar att göra sina rus samt springa/skutta i snabb fart så vill inte att Bevies halkar. Även när de hoppar upp på saker så bör det vara att de inte snubblar till och slår sig.
Så typ mattor på varje kvadratmeter nästan? Givetvis finns det ju golvytor som är tomma men det får man tolera. Bra att iaf ha mattor så mycket man kan.
Försöker täcka så många stora ytor med matta. De mindre kaninerna har inga problem att springa med rus fart på parkett golvet men min belgiska hare ser ut som bambi på hal is.
Min bästa vän har frigående kaniner och hon har mattor nästan överallt.
// Harley
Jag har också mattor nästan överallt. Men viktigast är ju där de är mest, där de springer och hoppar upp/ner från saker - där bör man se till att det inte finns några glapp.
Tack för alla svar!