Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 218 ggr
Hamster..zoo123
0

Kanin i ett rum??

Hej, jag funderar på kanin med familjen. Då den i såna fall ska vara frigående i ÄNDAST mitt rum, som är 5 kvadratmeter rätt litet. Då jag ska ta bort allt under sängen och göra en kanin hörna så kan den bara gå ut från sängen och upp osv så att mitt rum blir även kaninens. Eftersom vi inte har möjlighet att ha den frigående i hela lägenheten. Är det för litet för kaninen att vara på hela tiden?
Jag tänker såklart göra saker så den får Motion.
Tacksam för svar.

Fridaaaa
0

Nej 5 kvm är inte litet för en kanin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hamster..zoo123
0

#1: okej tack! Men tror du värmen blir ett problem? Då jag har rätt varmt i rummet? Men jag kan öppna fönster, vi har en flekt och så kan man göra is saker. Men tror du det blir jobbigt för kaninen?

Fridaaaa
0

#2 Du får ha 18-20 grader, optimal värme för en kanin.

Beror på hur ditt rum ser ut. Man får se till att kaninen inte kommer åt sladdar. Och man får vara beredd på kiss och bajs lite överallt om kaninen inte blir rumsren

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hamster..zoo123
0

#3: jag har 21° funkar det? Jag tänkte då köpa sladdskydd till alla sladdar. Men ska försöka göra den rumsren har dem bästa tipsen för det!😁 men ska förmodligen ta bort mattan eftersom den är rätt dyr och köpa en billigare som den kan kissa på och sen tvätta den lätt sen👍

Jojjo908822
0

#4: 21 grader funkar.

//
Lucille

Hamster..zoo123
0

#5: okej tack för svar!

Yoa82
0

Lättast att få kaninen rumsren är med en toalåda i buren och kastrering - gäller både hanar och honor. Dock är det såklart inte gratis och ganska dyrt, speciellt honor. Min hona blev helt rumsren efter kastrering och trevligare att hantera. Dessutom dör ju många av livmodercancer/juvertumörer inom fyra år om de inte kastreras.
Lycka till med din kanin!

Shim9
0

Jag har min Kanin i sovrummet? och hon älskade att hoppa upp på sängen. Problemet var att hon bajsade och kissade där. Bajs är ju en sak men kiss var inte roligt. Efter flera olyckor så får hon inte gå upp på sängen igen 😅