(S) Dvärgvädur rex och rexbärare
Har just nu flera ungar kvar från årets dvärgvädurskullar, både några rexpälsade men även rexbärare. Samtliga kostar 750 kr/st oavsett stamtavla eller härstamningsbevis. Finns i Fagersta (Västmanland) men transport kan ordnas till Örebro olika dagar i veckan.
Först har jag tre rexpälsade ungar, en hane och två honor. Mamman är viltblå rexpälsad stambokförd på 90p. Pappan är svart rexpälsad och stambokförd på 94p. De är leveransklara 14/5, men honorna stannar till den 4/6 då jag hoppas kunna ställa ut dem. Hanen kan flytta redan på lördag. Samtliga får stamtavla.
- Allons-y, viltblå hona.
- Bad Wolf, viltblå hona.
- Hello Sweetie, japantecknad gul/svart hane.
Sedan har jag en kull med rexbärare som är leveransklara den 8/6. Mamman är japantecknad gul/svart rexpälsad stambokförd på 92p. Pappan är manteltecknad madagaskar (normalpälsad), outställd. Enbart den viltgula hanen i kullen kommer få stamtavla, resterande härstamningsbevis pga icke godkända teckningar.
- Bannakaffalatta, brokad japantecknad gul/svart hona.
- Dalek, brokad madagaskar hane.
- Sontaran, brokad madagaskar hona.
- The Master, japantecknad gul/svart hona.
- The Silence, viltgul hane.
- Weeping Angel, brokad madagaskar hane.
Hello Sweetie är bokad och flyttar förhoppningsvis nästa vecka! Eventuellt stannar The Master eller Sontaran ur rexbärarkullen, återstår att se vem som fäller båda öronen först. Resterande finns kvar ännu!
Har fått tagit mig en rejäl funderare över vilka som faktiskt har mest att ge sett till årets mål. Har därför bestämt mig för att spara både The Master och Sontaran, och istället sälja Don't Blink (se bild). Binki är oerhört social och älskar att ligga i famnen och mysa.
Lite ändringar har skett. Då Binki vänt och utvecklas nu fint får hon stanna som jag tänkt från början. Allons-y och Hello Sweetie är sålda! Bad Wolf är bokad och flyttar i början på juli.
Ur rexbärarkullen finns tre ungar kvar till salu - Dalek, Sontaran och Weeping Angel. Anledningen till ändringen är för att jag kommer starta upp med ett projekt nästa år och då inte vill spara någon brokad.
De tre ungarna i #4 finns ännu kvar. Dalek flyttade till en ny familj men kom tillbaka på grund av allergi. Väldigt trevliga alla tre! Dalek på bild 1, Sontaran på bild 2 och Weeping Angel på bild 3. Sontaran, som går under smeknamnet Sonja, bor just nu tillsammans med 5 andra honor och trivs än så länge bra med det.
Av ungarna i ovanstående inlägg finns enbart Angel kvar till salu. Väldigt kelgo kille och social. Blev positivt överraskad häromdagen när han lyckades rymma ur sin Hage, så fort jag lockade på honom kom han skuttandes mot mig och lät sig plockas upp utan problem. :)
Angel är nu 5 månader gammal och så sjukt härlig i temperamentet! Han blir superglad varje gång han ser en och älskar att bli klappad. Skulle passa perfekt till sällskap, särskilt kastrerad (skvätter).