Kanin iFokus

Kanin

Läst 147 ggr
Koali
1

Älskade Semlan börjar leta efter ett hem😢

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Som rubriken lyder så letar min älskade Semlan efter ett nytt hem. Jag har nu idag 3 kaniner ( Semlans mamma och farbror ) och även Semlan då. Jag föder även upp kaniner och tycker det är extremt roligt. Semlan föddes hemma hos mig och blev såld till en bekant till mig men kom tillbaka efter ca 6 månader då de blivit missförstånd och de inte kunde ha kvar han.

Nu efter några månader har har börjat bitas och rivas och buren är hans revir. Detta beteende kom för några veckor sedan. Han är en ganska snygg kille som inte vill bli klappad eller upplyft men går med på att få hoppa runt än i en Hage.

Han är även rädd för de andra kaninerna då de inte gillar han. Och jag börjar känna att han ska få ett hem som vill jobba med honom ännu mer. Jag tror han skulle trivas med att bli en inne kanin och vara någons bästa vän eller kanske utomhus med en kompis men om den gör honom minsta lilla så blir han extremt rädd för kaninen.

Jag vill väldigt gärna ha kvar han men jag tror inte han trivs och de känns enbart elakt att låta han bo där han ej trivs.

Lite info om Semlan
Färg: Svart
Ras: 20% Belgisk jätte 20% Alaska 20% Lilla silver 20% Rex 20% Fransk vädur
Kön: hane
Född: 15maj 2021
Kastrerade: Nej
Mamma: Kiwi Prinsessan Ally
Mammas färg: Svart
Mammas ras: 50% Alaska och 50% Lilla silver
Pappa: Caramel
Pappas färg: vitörad
Pappas ras:
Morbror: viltfärgad
Farbror: vit med bruna,grå och brukade färger ( olika kaniner olika färger )
Mormor: Chili
Mormors färg: Grå med lite brunt
Mormors ras: Lilla silver
Morfar: Harry
Morfars färg: Svart
Morfars ras: Alaska
Farmor: Leontine
Farmors färg: brun WT
Farmors ras:
Farfar: Jösse
Farfars färg: vitörad
Farfars ras: blå vitörad

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Bara en fråga; vet du inte pappans ras?

Koali
1

#1: oj glömde skriva den hehe men han är 50% Belgisk jätte 25%Rex 25% Fransk vädur