Kanin smitigt och fastnat!
hej, min 10 månaders kanin som bor i mitt rum i ett kompostgaller har idag smitigt 4 gånger. och när vi väl fick in honom i buren så försökte han smita igenom gallret och fastnade. Så det funkar uppenbarligen inte att ha honom i kompostgallret. ska jag göra honom frigående eller finns det något annat sätt? är tacksam för svar så snart som möjligt! tack på förhand.
Du kan göra honom frigående om det inte finns faror för honom som tex sladdar. Hur smittar han genom kompostgallret? Du kan sätta fyrkantsnät på det och/eller sätta galler på varandra så det blir högre.
//
Lucille
Det beror ju på hur han smiter delvis. Om det går att lösa det på något sätt så behöver han inte bli frigående. Men om du vill göra honom frigående så är ju det viktigaste att det inte finns något farligt för honom att skada sig på. T:ex sladdar, som redan nämnts.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#2: han är nu frigående utan problem! tack för svar!
#1: han lyfter upp det och smiter under, men nu är han frigående utan problem! tack!
Vad skönt att han kunde bli frigående :) det tycker han säkert om. Ifall du skulle behöva avgränsa någon yta med kompostgaller kan du testa att antingen förankra det eller tynga ner det på något sätt. När jag behövde se till att kompostgallret stannade på sin plats satte jag en stol så att benet hamnade på gallret, sedan lastade jag stolen full med tunga saker. Det funkade bra. :)