Färg hjälp tack
Vet du vilka färger/hur föräldrarna ser ut? Ser jag fel, eller är det lite svart vid ena örat? En del färger är inte alltid solklara bara genom att se på bild, utan man kan behöva känna till föräldrarnas färger för att kunna bekräfta/utesluta. :)
#2: Då är den i alla fall wienertecknad i och med de blåa ögonen. :) Den skulle kunna vara en japantecknad zobel/svart wienertecknad, för jag tycker mig kunna se lite svart vid ena örat. Är dock inte helt säker. :)
Jag har inte sett hans färg innan. Mycket svår.
Jag har efter observation sett att han väver. Sen med hans bakgrund att han blev dumpad ute o infångad efter flera veckor och med det inte litar på människor.
Jag vet att det kan hänga ihop med vissa färger. Det är därför jag undrar.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ser zobel/havana(brun) japantecknad ut, kan ha wienerteckning då du säger att ögonen är blå. Brodern är viltgrå övermantlad🤗
Meow:3
#3: jag tycker mig se brunt, inget svart🙈
Nosen å öronen är solklara bruna
#6: Kan vara min dator också som gör att det ser annorlunda ut. På bild nr 2 i första inlägget ser det ut som några svarta strån precis vid öronroten när jag kikar på min dator. :) En zobel/svart japantecknad kan också ha brunt vid nosen, jämför ex med denna bild. :) Men just zobeljapaner tycker jag kan vara lite knepiga, då en del kan likna varandra beroende på hur pass tydlig färgen är.
#7: han har lite svart vid örat, brunt på nosen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#8: ja då har Ninni rätt. Zobel/svart japantecknad är ungen☺️
#7: ja den var väldans brun. Du har rätt den är zobel/svart japan🙈