Kanin iFokus

Kanin

Läst 265 ggr
[Goldie2010]
0

När ta ut innekanin?

Hej!

Jag har två innekaniner, som bor ute på sommaren. Men jag är lite osäker på när jag ska flytta ut dem till sin utebur. Nu är det ju verkligen för kallt, men kanske i början av maj? Vad tycker ni?

Pilspets
0

Det beror väl på hur varmt det är?

[Goldie2010]
0

Jo, det är sant. Men i vilken ungefär temperatur kan man ta ut dem då🙂Jag bor i södra Sverige, så det brukar ju hunnit bli ganska varmt i maj.

Kanin och hamster
0

Det får vara högst 10-12 graders skillnad så är det 20 grader inne måste det vara minst 8 grader ute.

[Goldie2010]
0

Okej, tack så jättemycket för svaret😀

Jojjo908822
0

Tänk på att det är nattemperaturen som räknas då eftersom den är lägst.

//
Lucille

[Goldie2010]
0

#5 Absolut!😀

Springflower_Haruki
0

Detta ska vara Max 10 graders skillnad i en vecka ungefär, för då vet man oftast att temperaturen är stabil. Skulle gissa på att det är i april/ maj någon gång.

Grönkulla Kaningård
1

Som de andra skriver ska nattemperaturen vara på plus, ta ut dem när inne- och utetemperaturerna liknar varandra. Detta brukar vara någongång i maj ;)

Självklart kan de få vara ute en stund på dagen en solig och vindstilla dag också innan dess, men de kan inte övernatta och får inte bli för kalla.

—-
Grönkulla Kaningård

Theaskaniner
0

jo, jag hade ut mina kaniner dagligen även fast det var lite frost här och där men tar in dom på kvällen, de sover också inne tills det är mins runt 10 grader på natten

Grönkulla Kaningård
1

#9: Jag skulle inte ha de ute hela dagarna då det kan bli för kallt för dem - om du nu har det :) Jag skulle börja med bara 10 minuter nu när det fortfarande är lite is, sen kanske en timme eller så om det är väldigt fint och varmt.

—-
Grönkulla Kaningård

Theaskaniner
1

Ok :) brukar ta ut dom på eftermiddagen, ungefär 1-3 timar när det är som varmast, det ä också väldigt vindstilla vid deras Hage men tack för tipset

Theaskaniner
0

är*