Kanin iFokus

Kanin

Läst 200 ggr
Koali
0

Hona som börjar bli aggressiv, varför ?

Hej, jag har en hona som heter Ninja och är exakt 7 månader idag. Hon har varit världens snällaste lilla kanin och nog den lugnaste ur mina två kullar i år. Hon har älskar att springa upp i mån säng och bara ligga stilla och mysa men nu sen i typ onsdags har hon börjar ta avstånd ifrån mig och vid maten när jag ska ta hennes matskål så låter hon konstig och biter nästan mig. Jag hittade henne och hennes moster lös med min hane för ca 1 månad sedan men hon har varit hur snäll som helt nu ända tills när de började i onsdags/ torsdags och hon är på dag 32.

Vad kan detta bro på? Är väldig orolig över min lilla krabat

Jojjo908822
0

Hon kan vara dräktig/ skendräktig?. Bygger hon bo?

//
Lucille

Koali
0

#1: hon har inte byggt bo men om jag ska ta upp matskål/vattenskål ifrån buren eller bara kommer nära buren så blir hon sur och gör några konstiga djur

frer
0

Det kan vara personlighetsdrag, jag brukar använda en plast-spade som kaninen får krafsa av sin energi på innan jag sträcker in händerna i buren. De brukar också sluta upp med sånt om man håller en knäckebrödsbit eller ett russin i handen som de får ta.

Jojjo908822
0

#2: Jag tycker att du ska avvakta lite. Hon kan vara dräktig/skendräktig eller så kan hon ha ont nånstans. Om det fortsätter bör du undersöka henne hos veterinär.

//
Lucille

Koali
0

#3: tack, jag skulle ge henne en äpple bit förra gången men hon vara bara intresserad av att bita i min hand 🥲

Koali
0

#4: tack för svar

frer
0

#5: du kan använda diskhandskar som skydd och ge hellre lite äppelskal (utan äppelkött som gör gas och diarre).

• Redigerat 2022-01-17 01:04 av frer