(S) Två dvärgvädurar
Har två dvärgvädurar som letar efter sina egna hem. Båda finns i Fagersta, men transport kan ibland ordnas till Falun, Örebro eller Västerås.
Pris 500 kr/st.
Mer info kommer om båda här nedan.
Först ut är BirkenBalder's Peach. Hon är en dvärgvädur rex född 210414 i japantecknad gul/svart. Född hemma hos mig i en kull på 6 stycken, där samtliga tre honor sparades. Tanken från början var att vänta och se hur alla tre utvecklades innan jag bestämde mig för vilka som får stanna. Då jag dels inte kommer avla på japantecknat och att Peach dels har alldeles för lätta öron, har jag tagit beslutet att det blir hon som får flytta. Kan vara lite blyg till en början, men väldigt snäll. Bor tillsammans med sin mamma. Är ringmärkt och har stamtavla, men har inte blivit utställd ännu.
Därefter har vi Rembo's Pricken, som här hemma går under namnet Halvar. Köptes in med förhoppning om att bli ny avelshane, men jag har efterhand märkt att han bland annat gärna resursförsvarar. Då temperament är hög prio hemma hos mig är detta något jag inte vill avla vidare på alls och inget jag i ärlighetens namn just nu har energi att försöka träna bort. Det kan vara så att han kanske skulle kunna trivas bättre kastrerad med en hona som sällskap, utan andra hanar i närheten.
Båda två finns kvar. Kommer dock ställa Peach den 29/1 först för att få en bedömning på henne eftersom hon är egenuppfödd.
Peach är nu anmäld till utställningen i Borlänge den 29/1 och kan alltså flytta först efter det. Halvar kan dock flytta redan nu då han inte är anmäld till den utställningen.
Peach nu utställd på 92p, vilket är helt ok poäng! Fick bra delpoäng på själva teckningen. :)