Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 426 ggr
Clariiz
0

OT - Hur firar ni jul?

Vet inte om det finns en sån här tråd men men^^

Hur firar ni jul?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

På morgonen brukar vi "barn" (18,19 och jag snart 14år) öppna ett paket. :P. Klockan tre kollar vi på Kalle Anka, då brukar också gästerna komma :). (Gästerna är, Mormor Morfar, Min moster och hennes sambo, Min mammas moster och hennes man, min mammas kusin och hennes man och deras dotter^^.)

Sedan vid typ klockan 6 brukar vi äta mat, och efter det fika. (efter maten är tiden jag ska ge ninerna julklappar :P.) Sedan ungefär vid klockan 9 brukar vi börja öppna julklapparna :P.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

På julaftonsmorgonen brukar barnen (jag, bror, syster) få ett paket :) Vi brukar även äta tomtegröt (<33) till frukost. Sen sysslar vi väl med våra presenter vi fick på morgonen om det var något intressant xD Sen kommer jag inte ihåg vad vi gör .. Men någon gång åker vi till de vi firar jul hos, i år blir det kusinerna. Kollar på Kalle Anka och sen äter vi julmat och så … Mysigt. Sen kommer TOMTEN!:D<333 Och då äre jättespännande, såklart;)<3 Sen åker vi hem och sover eller kollar in våra julklappar (beroende på hur mkt klockan är) .. :)

KajsaM
0

Vaknar på morgonen, ser julkalendern och fikar, öppnar sedan 1 packer. Mata kaninen, släppa ut Hampus, någon går med hunden och vi fixar oss. Far till (som iår) farmor sedan gammel mormor & gammel morfar där mormor & morfar, gammel moster och hennes man, Mammas kusin + famlij och där öppnar vi lite paket och äter lunch. Sedan bär det av till stugan :)

Så kmr det ung. se ut iår :)

skanorskaniner
0

Den 23:dje åker vi till Småland där min moster (+familj) och mormor och morfar. Då ska vi pyssla, hugga gran och klä granen.

På Julafton: På morgonen så öppnar vi ett packet. Sedan ska jag gå en lång runda med Wilda i skogen. På eftermiddagen så ska väll alla barnen kolla på Kalle Anka sen äter vi julbord och sedan får vi öppna alla packeten.

johanna_loveAnimals93
0

På morgonen när man kommer ner för trappan är det fullt med paket under granen. :D <33 När man har kollat in dem lite äter vi gröt tillsammans, och jag och mina vuxna syskon får något litet paket. Sedan gör vi lite olika saker (klämmer på paket, är med niner, väntar, äter julbord) tills klockan är tre vilket = Kalle Anka. Vi sätter oss med massa julgodis och sånt och tittar, och efter det spelar vi spel eller nåt. Sen öppnar vi klappar, och sen äter vi lutfisk. Om vi inte öppnade alla klappar innan maten tar vi resten nu. Sen är dagen slut. :P

Fiona
0

på morgonen öppnar vi barn paketet som vi har fått i julstrumpan. Efter det äter vi frukost och sedan går vi ut till djuren och gör i ordning för dom till kvällen.. Vid middag åker vi till mormor och morfar och så öppnar vi julklappar där. När vi kmr hem går vi ut till djuren sen går vi in och käkar och sen öppnar vi julklappar ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sosso
0

Först går vi 5 syskonen upp tidigt på morgonen (runt 7) och tittar på julkalendern å äter frukost. sen beundrar vi julklapparna och tittar på tv å äter lussekatter, pepparkakor, knäck, ischoklad, godis m.m :) sen vid 12-13 tiden kommer farmor och hon börjar hjälpa till med julmiddagen. klockan 3 ser syskonen på tv och när julmiddagen är klar 16-18 tiden kommer farbror. efter julmiddagen serveras gröten kanske en halvtimma efter. så fort man har ätit upp sin gröt går vi syskon och sätter oss i vardagsrummet å väntar på våra pratglada föräldrar på att dom ska bli klara så att tomten kan dela ut julklappar till alla. :) det brukar ske runt 20-22. :) efter det går vi å lägger oss vid 23-01 ungefär. :)

myriis
0

Börjar med att alla vaknar typ klockan tio. Då går mamma ut med hundarna och vi andra fixar frukost. När mamma kommer in igen äter vi frukost och öppnar 3 paket var.
Efter det åker vi till Ekerö och äter julmiddag med släkten, öppnar lite paket och sådant.
När vi kommer hem tittar vi oftast på någon film vi fått eller så, äter knäck och öppnar resten av klapparna .

Clariiz
0

:)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com