Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: beteende-hälsa-och-skötselkaninkastrering
Läst 178 ggr
Kanin och hamster
0

Dricker inte ur sin skål

Hej hej ! Min kanin kastrerades igår och sen igårså dricker hon inte ur vattenskålen. Hon har redan börjat äta massa hö och hon vill gärna ha gurka. Om man sätter en spruta framför munnen på henne så skickar hon upp vattnet när jag sprutar. Medans när jag sätter henne framför vattenskålen så dricker hon inte eller jo hon gjorde det en gång och då var hon väldigt törstig. Om jag tar fram skålen till henne dricker hon lite grann. Varför gör hon detta ? Borde jag ringa en veterinär? Hon har även börjat kissa mindre.

sp0ngeb0b
0

Det hänger kanske ihop med minskad matlust som de brukar få. När mina kaniner inte dricker som de bör (typ när det är väldigt varmt på sommaren) brukar jag riva ner lite frukt så att det får en godare smak. På så sätt blir vattnet mycket godare så de får i sig mycket vatten, men utan att man behöver ge dem massa grönsaker/frukt för vätskans skull.

Kanin och hamster
0

#1 okej ska testa att riva ner lite äpple i vattnet😄

Kanin och hamster
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så fort jag kom det äppelvattnet så kastade hon sig över det och började dricka ska kanske byta till vanligt vatten om några timmar så att hon inte får i sig för mycket vatten

sp0ngeb0b
0

#3: Vad skönt att hon dricker! Ja, du ska nog inte ha det framme hela tiden. Jag brukar bara göra litegrann åt gången, men mina brukar bli piggare av det och då dricker de mer av sig själva sen.

Kanin och hamster
0

#4 :) har en liten fråga jag har gjort en sitthylla på slöjden som är 25 cm hög när kan jag sätta in den för jag tänker att hon har ju ett sår på magen hur länge ska jag vänta ?

Jojjo908822
0

#5: Jag tror egentligen inte att det är någon fara, men skulle själv ha väntat ca 14 dagar efter kastreringen om såret läker fint. Annars längre tid.

//
Lucille

Kanin och hamster
0

#6 okej då väntar jag två veckor 😊