Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 456 ggr
galaxens
0

Kaninens ljud?? hum...

**Hej alla!

Undrar varför min ena kanin hane ibland (eller ganska ofta faktiskt) håller på med något slags (knorrande, gnällade konstigt ljud. )
Han är hur pigg som hällst (t.om piggare än han brukar) och, jag tror inte det är för han typ vill para sig eller så för han gör det även när han springer runt mm. Och när han tränar hoppning…
Han värkar inte häller ha ont eller nått.
Vad kan det vara?? Han har inte gjort det förrut.. :/

Tacksam för svar!
/Cassandra**

Ellen95
0

En av mina kaniner sixten är också hane. Han brukar också låta när man sitter med han i en box och gosar. Skulle också vilja veta varför han gör så!^^

galaxens
0

mm.. asså min har ju börjat med det nu (för typ 2-3 dagar sen) så man undrar ju värkligen.. :/

BuNNaj
0

Jag tror att dom låter så när dom trivs :)

galaxens
0

kanske.. men min gör ju det när han är ute och springer med.. Han har ju inte gjort det förrut.. hum..

Tina-A
0

Läst artikeln om kaninens språk? :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SimsBrooke
0

Isa håller oxå på att Knorra och muttra ibland, och ibland så attackerar hon med tassarna, vet inte om det beror på att hon vill vara ifred eller något men det knorrande och muttrande ljudet skulle jag oxå vela veta varför hon gör!

Jag har läst om hennes kroppsspråk men hon är inte arg eller något. Visst har hon varit dä en gång!!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

BuNNaj
0

Min hona gör också så, men det är bara för att dom antingen brunstar eller vill vara ifred. Jag bryr mig inte så  mycket om det för Lilo bara töntar sig :)

galaxens
0

Min hona brukar morra och så ibland.. Men Linus skulle alldrig få för sig att gör det.. Men asså det låter mer som när ett marsvin pratar typ.. :/

galaxens
0

#5 Ingen av dem stämmer ricktit på honnom.. tyvärr..

Någon som vet något??

Asså han vill bara ut och springa hela tiden med och typ när han får mat på morgonen äter han bara några tuggor sedan sätter han sig på sin sitt-hylla och tittar ut genom fönstret.. hum..

galaxens
0

ingen som vet?? :P:P

Zvintos
0

Min hane knorrar/grymtar som en tok när jag kommer.
Samtidigt springer han fram och tillbaka i buren.
Det är helt enkelt hans sätt att hälsa på mig. =)
Antar att det är för han blir glad och därför låter så. ^^

johanna_loveAnimals93
0

Haha, så har Lowe låtit ibland. Även Belle, men det var ett tag sen. Lowe låter så när är med Belle i hagen.. Ibland annars också. Är väl för att han är glad eller nåt helt enkelt. ^^

twinnie
0

Myran är brunstig just nu och grymtar som tusan så fort man kommer i närheten ^^