Kanin iFokus

Kanin

Läst 128 ggr
Mamma2020
0

rex dvärgvädur uppfödning skåne??

hej!
jag och min lilla familj söker en ny familjemedlem,

vi söker efter en rexpälsad dvärgvädur då min sambo är allergisk mot vanlig päls men rex fungerar bra då vi haft detta tidigare men han fick tyvärr somna in vår lilla älskade flowi<3

vet ni någon uppfödare i skåne ?? känns som jag söker och söker men hittar inte!

Fridaaaa
0

fungerar Blekinge? Tänker är nära Skåne, finns en i Öljehult (utanför Ronneby) som har rexpälsade dvärgvädiur just nu :)

https://www.facebook.com/kringlanskaniner

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Logga in på Facebook för att börja dela och ta kontakt med vänner, familj och andra som du känner.
Mamma2020
0

#1: hej! tack ! dock är det 1.5 timme från mig så är ändå en bit :(

Herveaux
0

#2: Det kanske går att lösa transporten på annat sätt än att ni hämtar? Annars låter det som en mysig utflykt för familjen.

Vad som är lång resväg är förstås väldigt individuellt, jag brukade ha 1,5 timmes resväg till skolan, enkel väg. 🙃

// Harley

Mamma2020
0

#3: ja jag vet alla har olika vad de tycker är långt, men eftersom det inte är jag som har körkortet så får jag förlita mig på sambon och han är inte super sugen att köra 1.5 timme för det. så det är olika för alla

Chinesecrestedlover
2

#0 Hej!

Jag vet att du söker en uppfödare…men jag måste ändå slå ett slag för omplacering.

Det finns jättemånga kaniner som söker nya hem och det gäller även unga kaniner, så att ta en omplacering behöver absolut inte betyda att ni skulle få en gamling.

Oavsett hur ni gör och var ni hittar er nya familjemedlem/era nya familjemedlemmar: Lycka till!

Mvh/Chinesecrestedlover

Mamma2020
0

hej! jag visste detta svaret skulle komma men jag kan berätta att våra hundar är två omplaceringar vår förra kanin som blev 9 år skaffade vi när han var 4 så alla djur vi har/haft är omplaceringar.

så denna gången vill jag faktiskt så vara med från början när de är små och skapa det alldeles speciella bandet,

och då säger jag inte man inte kan få ett speciellt band med omplacering men jag tror du förstår .