Kanin iFokus

Kanin

Läst 151 ggr
supersarisen
0

Hona 8 veckor med magproblem

Tacksam för hjälp här!!
Har haft min lilla hona hemma sen i tisdags och hon har ätit/druckit/rört sig normalt. Igår hittade jag blindtarmsavföring i hagen och märkte att hon var väldigt stilla och inte intresserad av varken hö eller pellets + lite hård mage. Så åkte in till veterinären igårkväll och fick med smärtstillande och råd om att ge CC, jag tror hon slarvat med höet och ätit för mycket pellets. Så inatt tog jag bort pelletsskålen och har gett CC under natten + idag och nu har hon ätit hö flera ggr och verkar må bättre om än lite trött (kan nog också bero på att det varit ett händelserikt dygn?).
Till min fråga: när kan jag börja ge pellets igen?? vill ju inte att hon ska reagera likadant en gång till? :(

Kanin och hamster
0

Hur mycket pellets ger du ?

supersarisen
0

#1: jag har gett 1 msk morgon och kväll och lite extra på dagen de dagar jag har åkt och jobbat…funkade för min hane när han var liten men kanske blev för mycket för henne

Jojjo908822
0

Jag tycker inte att det låter som om du ger för mycket pellets. Vänta några dagar och börja smått.

//
Lucille

sp0ngeb0b
2

Jag har inte så stor kunskap om ungar men går det att ge all pellets på en gång i stället? Annars kanske kaninen vet att det snart kommer pellets (pga att hon får det flera ggr/dag) och därför avstår hö? Spekulationer men jag ger i princip bara pellets 1 gång per dag då det känns bättre av den anledningen.