Kanin iFokus

Kanin

Läst 160 ggr
finakaniner
0

Få kanin att gå på toalåda!

Hej,

Vi har en underbar liten kanin pojke på ca 11 veckor. Han är otroligt social och snäll.
I sin bur har han en toalåda under sitt hö, vilket gör att han äter och bajsar där. Det enda är att han inte kissar i sin låda utan gör detta på flera olika ställen i buren. När jag tror att han ”valt ut” en hörna så flyttar jag toalådan dit men då byter han bara hörna till den mittemot?! Jag har även försökt med att lägga lite av hans kiss i lådan, men det verkar inte heller hjälpa.

Han ligger ofta i sin låda och verkar tycka att det är en trevlig plats att tex vila på. Så det känns inte alls som att han har förstått vad den ska användas till.

Är det någon som har något tips? på vad jag kan göra mer? Har detta med hans ålder att göra att han är för ung helt enkelt?
El ser han lådan som sin sovplats? Han har både stort hus och mjuk liggkorg.

Tacksam för hjälp!🌸

Kanin och hamster
0

Det skulle kunna bero på att han inte är kastrerad.☺️

91Marran
0

Skaffa en till låda, likadan. Så har han en att vila på och en att kissa i.

Mvh
Mig

Jojjo908822
0

Skaffa en till låda som någon skrev.

När han kissar utanför lådan torka det med papper och lägg pappret i toalådan. Torka sedan med ättika och släng pappret. Om det luktar kiss kommer han nämligen kissa där igen. Och det får inte lukta kiss utanför toalådan. Det kan ta lite tid, men tror att det kommer gå. Mina kaniner började kissa i lådan innan de kastrerades.

//
Lucille

finakaniner
0

#3: ok tack då vet jag!🌸

finakaniner
0

#2: bra tips?, tack 🌸

finakaniner
0

#3: ok tack då vet jag! Ska tänka på att torka upp direkt. 🌸