Bottenunderlag till kaninbur?
Hej alla kloka kaninägare!
Har upptäckt att det finns en uppsjö av alternativ på underlag till kaninburen (inomhus). Frågan är vilken sort som är bäst (dammar minst, bäst uppsugningsförmåga, tar bort lukt etc).
Vilken är din favorit och varför?
Vad har du i toalett-lådan?
Finns det något man kan lägga i botten av buren för att skydda plasten så att den håller sig fräsch längre?
Tack 🌸
Jag har testat kattströ, kutterspån, hampaströ och toalett men tycker ingen funkar bra antingen så luktar de för mycket eller så dammar de alldeles för mycket. Så för ungefär en och en halv vecka sen så beställde jag hem peewee träpellets och jag hade inte så stora förändringar men det är verkligen det BÄSTA ströt jag testat det luktar ingenting vad jag och hela min familj har märkt jag upplever inte att det dammar vilket är bra och det har en superbra uppsugningsförmåga.😊
#1: Åh tack för tips? ska kolla upp. Är det hårt el mjukt för djuren att gå på? Har du Peewee i hela buren? Låter superbra!
Jag har easy strö i toaletterna och mattor annars. Jag ville ha något som inte luktade. Det är egentligen gjort av halm. Jag har testat hampaströ och toalätt, men det luktade för mycket. Du kan ha halm eller mattor i buren och easy strö i toaletten isf.
//
Lucille
#3: tack då ska jag kolla det alternativet också 😊👍🏻
#2 det är hårda pellets bitar men man kan välja om man ska blöta upp det eller inte och jag blöter upp det. Jag har det bara i hennes toalett.☺️