Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: beteende-hälsa-och-skötselallmänt
Läst 174 ggr
Caaasper
0

3 kaniner tillsammans?

Hej!

Vi har idag 2 kaniner, en kastrerad hane (2 år) och en hona (1,5 år). Men jag är sååå sugen på en till! Kan det fungera med en hona till?

De bor under sommaren ute i en bur på 15 kvm men får komma ut i hela trädgården när vi är där. Inne är de frigående men instängda i ett rum (12 kvm) under natten.

Har någon av er introducerat en kaninunge till ett fungerande par? Är chansen stor att de accepterar henne? Hur går man bäst tillväga isåfall?

Tacksam för svar!

Jojjo908822
0

Har inga tips?, men har två kaniner och funderar också på en till. Mina vänner tycker att det räcker med två, men jag vill gärna ha en till. Dock inte en kaninungar. Jag vill adoptera en vuxen kanin.

//
Lucille

Fridaaaa
0

Haft tre kaniner och fungerat bra.
Du har bra stor yta med

Men, rekommenderar att även honorna är kastrerade

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caaasper
0

#2: borde jag kastrera min hona innan jag introducerar en unge tycker du?

Caaasper
0

#1: hoppas det går bra för dig!

Jojjo908822
0

#4: Tack!

//
Lucille

Koali
0

Min ungar som tyvärr letar hem nu har varit i en stor bur med sina kusiner som är vi or och syskon och då var de fyra stycken som älskade varandra

Jojjo908822
0

Jag tror att det blir en tredje kanin för mig. Frågan är väl när. Jag vill så gärna hjälpa en till vuxen kanin som söker hem och tror inte att det är så stor skillnad mellan två och tre. Mina vänner tycker att det räcker med två, antagligen pga att ha tre kaniner går utanför normen mycket. Men jag är vuxen och i slutändan tar jag mina egna beslut.

//
Lucille

Denna kommentar har tagits bort.
Koali
0

#7: vad roligt 🤩 lycka till

Jojjo908822
0

#9: Tack!

//
Lucille