(S) 2 franska vädurshanar
Då min värk tyvärr blivit värre och gör att jag har svårt att lyfta/hantera något tungt har jag fått inse att jag inte kan ha kvar mina franska vädurar. De letar därför efter nya hem där de blir hanterade såsom de förtjänar och behöver.
Det är två okastrerade hanar (som självklart bor i varsin bur!). Dessa finns i Fagersta och kostar 700 kr styck. Mer info kommer om dem nedan. Är man seriöst intresserad kan man skicka ett PM.
Vässarns Bosse. Svart vitörad hane född 11 februari 2019. Väldigt lugn och har varit lätt att lyfta, behöver vänjas vid det igen. Van med hund. Får ibland gå lös på tomten (inhängnad) och kan vara lite busig att fånga in sen. Är just nu i slutet av sin fällning. Bär på blått, brunt och gult.
BirkenBalder's Tusensköna "Poppy". Kanel (?) vitörad brokad wienertecknad hane född 30 april 2020. Född och uppvuxen här hemma. Kan när han vill vara väldigt tillgiven och som ung var han mycket för att pussas. Får ibland gå fritt på tomten och håller sig i närheten av burarna. Bär på blått. Har just nu en sårskorpa efter tidigare sönderrivet myggbett.
Båda två herrarna finns fortfarande kvar. De är otroligt härliga båda två och hade de varit mindre hade de helt klart fått stanna.
Bosse väger ungefär 4,6 kg och Poppy 4,85 kg. Pris kan diskuteras om de kommer till rätt hem. Kan säljas till samma hem, men ska såklart inte gå tillsammans.
Världens mysigaste killar är fortfarande kvar. :) Transport kan ordnas till Örebro kvällstid vissa dagar då min man jobbar där. För transportkostnad kan de även tas till Falun ibland.
Både Bosse och Poppy letar fortfarande efter sina egna hem.
Bosse verkar äntligen ha börjat bredda på sig. Numer väger han ungefär 5,7 kg. Poppy väger ännu fortfarande 5 kg, men han är snart 2 år och kommer kanske börja "biffa" på sig om ett tag.
Som det ser ut just nu verkar Bosse ha hittat sig ett hem som han flyttar till inom de närmsta veckorna. :) Kvar är alltså Poppy som ännu letar ett hem.
Bosse flyttar nu på lördag. Poppy finns fortfarande kvar. :)
Blev lite ändring i hämtningen av Bosse, men nu i lördags flyttade han äntligen till sin nya familj som sedan innan har en hona av samma ras. :)
Poppy finns fortsatt kvar och letar hem. Väldigt okomplicerad herre!
Ingen som har ett hem åt denna stora goding? Hur social som helst och håller sig gärna i närheten av en om han är lös på gården!