Min kanin har bitit hål i väggen
Min kanin är en dvärgvädurs kanin och bor i en gammal lekstuga och hon har bitit ett stort hål i ett hörn igenom väggen i lekstugan( hålet är såklart lagat) beror det på?
Har den pinnar eller tuggleksaker i buren?😊
#1: ja hon får grenar nästan hela tiden att gnaga på☺️
Hmmm det kan vara att hon bara gillar att tugga på väggen om hon fortsätter så kanske det finns något medel som man kan sätta på väggen.😄
Det klassiska svaret är väl att om hon är ensam så är det alltid en bra idé att ge henne en annan kaninkompis om du har möjlighet. Det gäller såklart inte om du vet med dig att hon inte gillar andra kaniner, men de flesta kaniner blir lugnare och gladare av att ha en kompis. Överdrivet gnagande eller grävande kan vara ett tecken på stress eller uttråkan, men att hon gnager på väggen behöver inte betyda något speciellt. Mina kaniner har massor av hö och grenar att tugga på, men ändå insisterar de på att tugga på min matta istället :)
#3: ja jag får se om det finns något man kan göra(:
#4: ja jag har tänkt på det att hon kanske vill ha en kompis. Men vet dock inte hur hon skulle gå med en kompis. Hon har aldrig träffat någon annan kanin( förutom hennes syskon) Jag får tänka på det. Har du isåfall några tips? på hur man sätter ihop kaniner på bäst sätt?(: