Hjälp mig! Jag har ett problem
Hej, jag har ett litet problem. Jag håller på att fixa en ”ute plats” på altanen för min kanin. Problemet är att jag behöver ha galler så att hon inte rymmer, vi har tegel hus och vi planerar att senare i höst flytta eftersom jag ska byta skola (skolan kommer ligga 2,5 mil ifrån huset som vi har nu) så vi ska inte borra hål i väggen. Har ni något tips?? Hur ska jag göra??
Mvh sanna
Har du testat kompostgaller? Du kan sätta kompostgaller som tak också. Dock behöver du hålla lite koll på henne.
//
Lucille
#1: jag använder kompostgaller men jag vet inte hur jag ska sätta fast dom i tegelväggen
Träunderlsg? Sådant fall kan man fästa lätt med märlor♥️ Trägolv är iaf lätt utbytbart och 2hål märks knappt🥰
#2: Behöver du sätta fast dem i tegelvägg då?
//
Lucille
#4: ja, jag vill inte riskera att hon ska rymma
Lägga något tung på motsatt sida som trycker in den mot väggen? Tejp?
Sätt kompostgaller mot väggen och fäst övriga galler i det? Som att du viker in de yttersta gallren, eller om du tänker dig som om du skulle gjort en fyrkantig Hage. Gallret som sitter mot väggen kan du låsa med en tung sten, eller en träregel, så hon inte kan flytta ut det och rymma. Då får du ett hörn av kompostgaller vid tegelväggen istället för att fästa gallret i väggen. Hoppas du förstod hur jag menade, svårt att förklara.