Hjälp! Vad ska jag göra
Hej! Jag har haft fyra kaniner men under de senaste åren ar 3 av dem avlidit… jag har alltså en liten tjej kvar. Tanken var att hon skulle flytta ihop med de andra men hon var för liten och nu går det inte längre.. hon är väldigt bunden till mig så jag skulle inte kunna sälja henne men samtidigt så har hon ju ingen kompis när jag tex är borta på dagarna som jag ganska ofta är.. Jag vet inte om jag klarar av att bli så ledsen igen, och ju fler kaniner jag köper desto fler gånger kommer jag att behöva se dem avlida. Och OM jag köper en kompis, så kanske min tjej för och då är kompisen ensam och så kommer det att behöva fortsätta med att jag köper nya… Jag vill ju dock att hon ska få det bra😥snälla skriv tips? eller hur jag kan tänka
Hur länge är du borta på dagarna? Verkar hon lycklig och glad?
//
Lucille
#1: nu på sommaren är det lite blandat, 0-5 h men på vardagar 5h. Hon verkar ganska lycklig tror jag. Hon bor ute i en super stor bur på dagarna när jag är borta och inne på kvällarna. Frigående innan hon sover i sin bur
Jag tycker inte att 5 timmar är så mycket. Om hon verkar lycklig så behöver du inte skaffa en till kanin.
//
Lucille
#0: Skaffa en kastrerad hankanin som är lika gammal som din hona, då följs de åt genom åren och i slutet får man acceptera att en blir kvar något längre som ensamkanin.