Kanin iFokus

Kanin

Läst 146 ggr
aliciaaaa
0

Vilken sele ska jag köpa?

Hej!

Jag skaffade för ett tag sedan två stycken dvärgvädurs honor men jag har ingen aning vilken storlek på sele jag ska ha. Båda honorna är fullvuxna men en av dem är lite större och mer ”stark” eller vad man ska säga än den andra så ska dem ha samma storlek? Vilken typ av sele skulle ni rekommendera för en ”stark” kanin vid hoppning/träning?

Jojjo908822
0

Bröstsele brukar vara bra.

Ta ett måttband och mät runt halsen och magen precis bakom framtassarna. Då får du halsmått och bröstmått. Jag gissar på att det blir S eller M.

//
Lucille

Fridaaaa
0

Bröstsele är det bästa

Ha inte västselar eller andra som går tvärts över bröstet, inte ergonomiska och de är inte bra för kanienra (inte hundar eller katter heller)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

klara Andersson
0

#0: jag har en tio veckors dvärgvädur, till honom använder jag en marsvins sele, med smala remmar som man kan dra ut och dra in alltså göra längre och kortare! Såna hittar du på en vanlig djuraffär!
Hoppas det hjälpte
Kram Ebba

Fridaaaa
0

#3 Man ska inte gå ut i sele före de är 12 veckor gamla.

klara Andersson
0

#4: nehe, uppfödaren jag köpte kaninen av sa att hon gått ut med hennes kaniner redan vid 7-8 veckors åldern!

Fridaaaa
1

#5 Mycket dåligt av uppfödaren! Hade påpekat det till upfödaren. Det är inte bra för deras skelett före 12 veckors ålder

aliciaaaa
0

#1: Tack! 💕

aliciaaaa
0

#2: Tack!💕

aliciaaaa
0

#3: Jag tror tyvärr inte en marsvins sele passar på mina fullvuxna dvärgvädurar men tack ändå för tipset! 💕

klara Andersson
0

Så lite så💘

klara Andersson
0

Okej, tack så mycket för infon!!