Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselmat-och-utfodring
Läst 115 ggr
Kaninen Frasse
0

Kanin som gått ner vikt

Hej jag har en hermelinhane som är ca 5 månader gammal. Enligt vad jag ser så har han ätit mycket med hö som vanligt men när jag skulle väga honom idag så hade han gått ner i vikt, ca 30-40g då han innan vägde ca 956g ( för ca 3 veckor sedan) och nu 920g. Han har dock fått gå ut på promenader i sele varje dag i min trädgård då han älskar och springa, detta kanske kan vara en anledning till viktnedgången? Jag vet ej men jag är väldigt orolig även fast han inte gått ner så mycket kan man känna på ryggen/ hullet att han gått ner lite eller så är det bara jag som är så orolig att jag inbillar mig. Har ni någon aning om varför han har gått ner i vikt och sådana fall är det farligt??
Mvh en orolig kaninägare

[EM_L]
0

Får han pellets?

Kaninen Frasse
0

#1 Han får 1 msk med pellets morgon och kväll samt lite godis om vi tränar (trix eller hoppar som vi gör en gång i veckan) och även lite grönsaker då och då såklart även fri tillgång med hö.

• Redigerat 2021-05-13 18:08 av Kaninen Frasse
[EM_L]
0

Han växer fortfarande så det kan vara en orsak. Kanske testa att öka med en msk morgon och kväll och se vad som händer? Annars kan du ringa vet om du är orolig.