Hur fel den behandlas
Hej! Jag har två kompisar som har kanin, en av de kan mycket och behandlar sin kanin Sluggo med otrolig kärlek och ömhet. Men den andra kompisen kan inte bära sin kanin på ett sätt som får den att känna sig trygg med ägaren. Man ska inte bära en kanin på rygg, men det är exakt vad den här tjejen gör. Hon har sagt till Sluggos ägare att kaninen gillar att bli buren så eftersom att den ligger helt stilla. Men Sluggos ägare och massa faktaböcker om kaniner säger att kaninen ligger stilla för att den blir paralyserad av skräck. Sluggos ägare har försökt säga det till den här tjejen, som inte lyssnar. Jag står inte ut med att veta hur den behandlas. Snälla, hur ska vi övertala tjejen om att kaninen mår dåligt av det!
Tacksam för svar
~Bästa Lukas~
Verona=🖤
- Redigerat 2021-05-09 12:27 av Linnea Starstable123
🥺❤️
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
#1: ❤️
~Bästa Lukas~
Verona=🖤
Jag hade lånat ut faktaböckerna för den andra tjejen och satt bokmärken på de sidor där det nämns. Vill man inte säga det rakt ut kan man ju säga typ "dessa var superbra rekommenderar verkligen att läsa dem" men vill du vara mer rättfram så bara ta med boken när du träffar personen och visa och säg hur det ligger till. För ni har absolut rätt i er sak, så stå på er. Hoppas kaninen slipper ligga på rygg snart :(
#3: Tack så mycket❤️
~Bästa Lukas~
Verona=🖤
Skulle nån gjort så med min kanin så skulle jag inte låta den personen nära min kanin förens personen fattat att man inte gör så😅☺️💕
Meow:3
Tack för alla svar! Vi har äntligen fått henne att inse hur en kanin ska behandlas för att må bra❤️🐰 Tack åter igen för att svar, var till jättemycket hjälp!
~Bästa Lukas~
Verona=🖤