Kastrering och ihopsättning av honor
Halloj.
Mina honor har börjat bråka och jag tycker det är tydligt att det har med brunst att göra, då det förra veckan var Venus som var på Hera och nu är det tvärtom. Jag har ju såklart separerat dem så att de inte stressar/skadar varandra. Vi ska kastrera dem, vilket vi ändå skulle gjort när våren och värmen kom. Men hur gör vi efter kastreringen? Kan de bo bredvid varandra så de ser varandra efter kastrering eller kommer de börja bråka även då? Ska såklart inte ha dem i samma bur, men har bara toaletten de kan bo på medan de läker (pga mordlystna katter som öppnar dörrar). Och hur stor chans är de att de kommer gå ihop efter kastreringen? Om de inte går ihop antar jag att jag ska hitta varsin hane till dem, eller har ni andra tips??
Jag tycker inte att de skall ha ett galler emellan sig. Om de börjar bråka blir det en väldig stress för dem när de är nyopererade. Men du kanske menar i olika burar med mellanrum? Det är iaf bättre. Du kanske kan täcka för delar av buren med en filt och kolla så det inte blir för varmt? Står burarna bredvid varandra eller mitt emot varandra? Men är lite osäker på om det här området.
//
Lucille
#1: Menade såklart två olika burar en bit ifrån varandra, så att de inte kommer åt varandra men ändå ser varandra.
Jag förstår! Det kanske funkar om man hänger en filt utanför gallret, så de inte kommer åt att tugga på den men ändå inte ser varandra. Det brukar inte bli så varmt hos oss.
Just nu bor de inte på toaletten utan utomhus, så de bor i varsin bur för tillfället