Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 284 ggr
Clariiz
0

Yngre kanin misstag

Är det någon som hade kanin när ni var yngre?

I denna tråd är det meningen att berätta vad man lärt sig, tills nu när man har kanin. Tog ni verkligen hand om kaninen när ni var yngre? Gav ni den rätt mat? Motion och hade den rätt storlek på buren?

Kanske ni haft något annat djur? Även det är okej att skriva om! :). Tex. kanske du hade en gnagare ensam?

Detta är som en bekännelse tråd! Lätta på hjärtat :P. Man var ju trots allt liten då..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sotis
0

Jag och min syrra fick våra första kaniner när vi var runt 7 år. Dom hette sotis och stampe. Dom hade en bur som stod ute och den var inte nå bra. Dom smet nog varje dag tror jag. Motion fick dom inte heller.Deras bur var som en sorts grisbur på nått sätt:P Jag har lärt mig otroligt mycket sen jag var yngre. Nu kan jag ta ansvar om mina djur som jag har:)

twinnie
0

Min första kanin, Pelle, bodde inte i bur, utan var lös i köket. Jag fick honom när han var 4 år gammal tror jag. Då fick han gnagarblandning, men jag bytte till pellets 2 år senare. Han blev 9 år gammal.

Sotis
0

Oj jag glömmnde skriva hur gammla dom blev. Sotis blev 10 år och Stampe 9 år.

Mickis1994
0

Min Första kani fick jag i sommras. Den jag har nu. Har varit med och tagit hand om min kompis kanin i 4år blir det väll.. och vi alla har lärt oss med åren.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Jojsan
0

Hade min första kanin i en liten bur som bara var 40cm i tak (annars 100*50). Sen fick kaninen inte heller Motion på vintern. jag var bara där i ca 5-10 min på morron och 5-10min på kvällen :( Var nämligen mörk rädd och det var så mörkt ute vid skogen.. Har lärt mig så mycket sen dess! skäms så för det och tycker synd om kaninen.. :/

Jennie104
0

'host' när jag var liten drog jag min katt i svansen xP

Clariiz
0

Första kaninen vi hade, hette Minihopp. Det var inte min utan min systers.. Buren var för liten det vet jag :/. Samtidigt hade vi ett marsvin också.. Ensamnt.. :(

Min adnra egna kanin hette Nina, min syster hade då en kanin som hette Prinsen (men han dog ganska tidigt.. :( blev tagen av räven). Nina skötte jag verkligen inte bra! Hon fick nästan inga grönsaker, bara äpple eller morot någon gång i veckan. Hon fick inte Motion. iofs bodde hon i en box.. Hon fick gnagar blandning. Det värsta var att jag inte ens var ute hos henne alla dagar! Usch vad jag hatar mig själv för det..

Jag har lärt mig extremt mycket! Jag älskar kaniner och sitter hos mina älsklingar flera timmar varje dag! Jag ger dem Motion, och minst 3 grönsaker dagligen.. Så skilnader har det blivit :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lizzan
0

Fick min första kanin när jag var ca 5 år, mamma hjälpte mig mycket så några större misstag gjordes inte. Men dock så åt hon gnagarblandning.

[Niike]
0

Mina kaniner har fått havre innan men jag har bytt till Carrier :)

emmsaaan
0

Haha, fick en kanin i födelsedagspresent när jag var… 7 år kanske. Han hette Moses och var en dvv. Han bodde i en liten marsvinsbur ett år sen i en större bur.. Han fick springa runt i köket ibland. Jag gjorde aldrig något.. eller jo, byggde bo i höet åt honom. FIck fel på tänderna & blev avlivad i 4 årsåldern.

Sandra-
0

Fick min första kanin när jag var runt 6 år, gav honom gnagarblandning hela livet. Han dog tyvärr av förkylning, när han var 5 år, då min mamma råkade lämna balkongdörren öppen lite för länge. :/ Annars tror jag inte jag gjorde några större fel..

KajsaM
0

Hampus är min första kanin, tog så åt han då han inte bodde hos mig gnagerblanding fast i kulor.

johanna_loveAnimals93
0

Jag hade en kanin som hette Melva en gång. Först hade jag henne tillsammans med min syster, och sen fick jag sköta om henne själv. Ett långt tag skötte jag knappt om henne alls :( Gav ju henne mat och så, men inte mycket kärlek.. Sen hände nåt. Min kompis fick en kattunge och jag blev lite avundsjuk på henne. Då insåg jag att jag faktiskt hade Melva och hur orättvist jag hade behandlat henne..  Efter det satt jag långa stunder hos henne i gården och hon slickade mig :) <3 Vi hade funnit varandra :P

Har haft andra kaniner också, men har ingen speciell händelse tillsammans med dem som jag kan skriva här, tror jag inte… :)

Katter3
0

Gick ju i femman när jag köpte mim gerbil Ratman. Gerbiler är ju flockdjur, men hon i djuraffären sa att man kunde ha de själv, och det gick man ju på. Köpte två nya i somras, som sällskap. Men min Ratman finns inte längre, han lämnade jorden den 18 september -07.

Var inte så noga med Motion i början av kaninägartiden, tyvärr.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se