Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: beteende-hälsa-och-skötselallmäntmåste-skriva-av-mig
Läst 305 ggr
Ida11
0

Hjälp!!! Rädd kanin!

Hej, jag har haft mina två tjejer i ca.7 månader nu, i går märkte jag att ena va lite spänd. Idag springer hon in i så fort hon har minsta lila ljud. Speciellt om en fågel låter, hon är inte rädd för mig men allt annat. Vad ska jag göra ?

Den är ute kaniner, och har en Hage dem kan springa ut och in i på dagarna.

flocken
0

Har det börjat helt plötsligt? Hon har inte alltid varit såhär?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ida11
0

#1: nej, hon har alltid varit väldigt lugn i hagen och inte alls rädd. Kan hon ha blivit rädd typ?

flocken
0

#2: det var oxå min tanke. Att något skrämt henne. Kan räcka med en fågel som kommer för nära. Jag har galler borde i botten o som tak. Så inga andra djur kommer in i hagen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Ida11
0

#3: jag har också det, och har nu märkt att det är fågelkvitter som skrämmer henne. Tror du dem kommer vänja sig ? Eftersom dem låter hela tiden .

flocken
0

#4: om man har tur vänjer hon sig igen. Viktigt att hon har möjlighet att komma ifrån det läskiga. Så hon får vänja sig i sin egen takt

…………………………………..

Ida11
0

#5: ja, jag får väl hoppas att hon vänjer sig. Tack för tipset👍🏻