Skriv om era kaniner.!!<3
Hej, här kan ni skriva om era kaniner om ni vill. Är mycket intresserad av kaniner så skriv allt.!! Om era kaniner.!!<3 Jag ska skriva lite om mina:!<3
Viksie är min första kanin, hon är 1,8 år. Hennes ras är sallander. Jag har haft henne sedan hon var 5 veckor. Väger 5,9 kg. Hon är lite ovanligare än mina andra kaniner. Hon tex kommer när kallar på hon, och hon knorrar och man säger till hon, så slutar hon..Hon är keligast och kan man ''prata'' med hon. Förra vintern var hon mycket sjuk. Hon fick svåra sår i nacken i i öronen. Varför vet jag inte, men hon blev mycket aggresig och hon bet mig så jag har fått en hel del ärr från hon. Var såren kom ifrån fattar jag inte. Hon bor i en egen bur. Men i detta områget jag bor i är det fullt med katter. både vilda och katten som har ägare. men inga av katterna ha halsband, men vet villka ägarna är. Tror en katt ligger bakom det-. Men nu är hon frisk igen.(Bilder finns i fa)
Mimmie är en blandras, hon är en vilt färgad kanin. Jag har haft henne sedan hon var 3 mån. Hon var en mycket hoppig och busig kanin i sommras. Men nu när det börjat bli vinter så har hon börjat att bli sjuk, Hennes ögon rinner och hon är förkyld. Först kom förkylningen efter det så började hon snabbt öka i vikt. Men hon äter inte mer än vanligt.. Ca 2 dl kaninmat och lite grönsaker. Hon äter ej hö.. vf vet inte. de andra kaninerna har samma hö och dom äter det med stor aptit:p(Ingen bild finns ännu)
Fedde är en lejonkanin på 2,5 år. Jag fick han när han va ca 2 år. Han är en lejonkanin (Lejonhuvad). Han är mycket rädd. På kaninfarmen han bodde hoss innan han kom till med så lyckades en råtta smita inn i hans bur och skrämma honom rejält.! För han är fortfarande rädd, men börjar bättra sig. I början jag hadde han så sprant han in i sin sovdel. Men nu hälsar han gärna.!<3 Han är en mycket lätt kanin att hantera. Snäll lugn och allt dedär:p Men han är ochså mycket liite.!(bild finns i fa)
Tiffie är ochså en lejonkanin men med rasen Löwen. Har haft henne sedan hon var 10 mån. Väger 2kg Hon har en mycket lång päls. Hon är både lejonhuvad och har lejonpäls på hela sin kaninkropp.!:´) Hennes grundfärg är svart. Hon är en hona som är mycket lugt och snäll. Men svår att hantera. Läs högre upp på pressen om vad som hennes andra ägare gjort mot hon.(Ingen bild ännu)
Det var lite fakta om mina kaniner..!<3

Skriiiv.!!<3
Sallander är ingen ras och man får ta ungar från mamman tidigast vid sex veckor..
Sallander är visst en ras :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#4: Haha, det kände inte jag till, sry ^^

Har bara en kanin nu och det är Maja. Hon ser ut som en dvärgvädur, men är köpt från djuraffären så har ingen stam . Hon är vit med en brun prick på båda sidorna nosen, gråa öron och brun prickig ål. Hon är en hona på två år och fyller tre den 1/2. Vi ska nog gå med i en hoppklubb nästa år. Hon har ett lite aggresivt temperament men hon har blivit mkt bättre. Hon har haft en kull ungar. Det var väl lite om min Maja ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
PippiAdolf's Blue Moon (Molle) heter min enda han kanin :P. Han är en blå Lejonhuvad, stamtavla. Han är min avelshane. I fredags fyllde han 3 Månader, och jag har haft honom sedan han var 10v. Han är född den 7 Sep.
Lollipop är min underbara flicka, hon kommer från privatperson.. Hon är Svart Manteltecknad, och Dvv. korsning. ev. Rex. Super snäll flicka! Hon har varken Stam eller H-bevis.. Men det gör inget :P.
Ping Pong kullsyster med Lollipop. Även hon är Svart Manteltecknad. Ping Pong är världens bästa första kanin :). Hon är ca 1½år nu.. Haft dem sedan de var 6½ vecka.. Fick dem förtidigt :/.. Tyvärr..
PippiAdolf's Super Rutan (Rutan) är en Viltgrå Manteltecknad flicka. Hon är en Lejonhuvad, men är Teddy pälsad. Ser ut som en liten mini angora :). Hon har Härstamningsbevis.. Super trevlig tjej!
Samtliga kaniner är super snälla, keliga och slickas super mycket :D Jag är bara glad jag får äga dom :'). Kommer aldrig säljas utan kommer bo hos mig för alltid :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#0; Du vet om att Lejonhuvad och Löwen är samma sak va? Lejonhuvad är dock det svenska namnet och det korekta, Löwen är det tyska namnet.. ^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Lyktans Yra
Teddydvärgvädur i färgen havanna.
"Myran" är min ögonsten! <3 Kan inte beskriva med ord hur mycket hon har betytt för mig och hur mycket hon betyder för mig. Hon är min allra bästa vän, och helt underbar på alla sätt och vis!
- - - - -
Lyktans Hugo
Teddydvärgvädur i färgen gulsvart japantecknad.
"Mio" är en riktig fegis och gosknopp! Har inte lärt känna honom helt ännu, men riktigt mysig är han! Nyfiken som bara den! Superlen silkig och lättskött päls :)
ja skriver om mina systrars kaniner också!:)
tillie,dvärgvädur hona ett och ett halft år
tillie är min egna kanin!hon är världens snällaste och keligaste man kan tänka sig!! älskar henne sååååå mycket<3:)
otto,dvärgvädurs hane tio veckor tror jag
otto är min nya kanin,han ska paras med min kompis kanin belle när de är tillräkligt gammla!:)
boris,dvärgvädurs hane två år
boris är min systers kanin han är jättesnäll och har fått jättefina ungar med min kanin tillie!!:D
flisan,dvärgvädursfutch hona fyra månader tror jag
flisan är min systers nyaste kanin,jättesöt med futchhår!!:D<3

**Molly
**Är en svart brokad hermelin/lejonhuvad, snart ett år.
Var världens goaste som bebis, blev sen väldigt bråkig och ville inte alls bli klappad eller buren. Knappt så man fick sticka in handen och ge henne mat. Men nu har hon blivit sig själv igen och är världens mysigaste gosninis, som bara vill ligga i famnen och gosa. Konstigt hur en kanin kan ändras så fort :) Älskar henne i vilket fall, mysskruttan.

Tindra
Är en vitgul brokad dvärgvädur/lejonhuvad kanin som fyller ett år den 28 Juni 2008 :) . Hon är för tilfället typ i tonåren och hon är lite grinig och tjurig och ja kan knappt byta mat i hennes bur utan att hon typ blir sur på mig.. Annars är hon jättesnäll <3
Stampe
Är en vildgrå hermelin (?) som en lärare på min skola hittade för ungefär 3 veckor sen. Han är hur mysig som helst och vill alltid sitta och bli klappad. Han betyder mycket för mig . Precis som Tindra :)
Putte är min 3:e kanin, isabella manteltecknad dvärgvädur. Fick honom ett halvår efter att Gullan dog. Han döptes när jag stog på perrongen, på väg hem. Jag tyckte att han såg så liten ut, så jag sa till pappa att han var pytte liten. Så han fick heta Putte. :)
Han är en otroligt kelig och social nin - så fort man kan bära honom utan problem. Han brukar springa efter mig till badrummet när jag ska byta vatten eller ska göra rent burarna, så sött. :)
Han är inte kastrerad ännu, vet inte ens om den tiden kommer.
Han är en allätare, bokstavligen. :) Det finns ingenting som han inte älskar eller äter.
När vi går ut är han dock osäkrare, eller hur man ska uttrycka sig. Han är rädd för främmande ljud och människor, så jag försöker vänja honom. Det här året är första gången som han kommer att få uppleva vintern. :) Ska bli roligt att se hur han reagerar.
Lisa fick jag ungefär 2 år efter att jag har fått Putte. Hon är väl ca 1 år nu, gul-svart japantecknad dvärgvädur. Hon är inte lika kelig som Putte. Hon är väl också en allätare. Putte slukar i sig maten, vilket inte Lisa gör. Hon nosar och undersöker "ny" mat hon får.
Hon gillar inte att bli buren, bara småstunder. Sen börjar hon naffsa i kläderna istället.
Hon är fortfarande lite ilsken av sig sen tonåren. Hon blir sur när någon gräver i hennes botten material etc.
KLUBBAN! Klubban har jag själv fött upp. jag hade en kanin som hette Cola så jag ville att mina nya också skulle ha godisnamn och hon var som en klubba så hon fick heta klubban. Hon älskar att hoppa fritt i stallet och Leka med min katt pontus. De har JÄTTE kul tillsammans. Klubbans pappa hette stampe och han var en blandras med långhår i sig. hennes mamma fick ja av min kompis en dvärgvädur. som hette pärlan. Klubban har haft några kullar tsm med Leo och max dessa hanar var Lejon kaniner. Klubben föddes den 9 juni år 1998 så hon är ju 9år nu. Klubban är vit med grå tecken (vet ej vad färgen heter) Klubban har anlag till långhår så alla hennes ungar har blivit långhåriga. pga att hennes pappa e långhårig och hennes "kille" var lejonkaniner.Klubban har aldrig haft svårt att lägga på hullet hon har en dubbelhaka som e jätte gullig :D Sen vid 7 års ålder fick klubban en canserknuta på magen vetten sa att man inte kunde gör något. hon har den kvar men den har inte spridit sig. (TUR) ja det var lite om min älskade klubban <3
Isaac är en korsning mellan pekingteddy och hermelin på 8 månader. han är wienertecknad siames med blå ögon.
Han är min sprallunge och älskar att springa omkring. Min älsklingsgubbe som jag känt sen han var 3 veckor gammal, sen dess har jag varit med honom varje dag<3
Tussilagons Phoenix eller Fiffi som hon kallas här hemma till vardags är en teddydvärgvädur i färgen wienertecknad isabella.
Hon är 4 månader och en riktig liten sötnos, mycket energi och en liten pussgurka<3
Tussilagons Plimpy, Plimpy till vardags är kullsyster till Fiffi, hon har färgen viltsiames. Världens lugnaste lilla gosunge och så söt med all päls. Hon är super söt när hon skuttar omring på golvet som en liten golvmopp ^^<3
Mina älsklingar<333
- Mvh Emma

Vad kul att så många ville skiiva.!!<3 Och till Clariiz vet du inte vad skillnaden är mellan löwen och lejonhuvad.?? Lejonhuvade kaninen har typ som ett lejon päls runt halsen och öronen. Medan löwen har lång päls på hela kroppen..Det stämmer väll.?? Annars vet jag inte vad jag ska tro, mina lejonkaniner ser helt olika ut. Men..du sa ´ju med att sallander inte är en ras..Var fick du det ifrån.??

#16: Lejonhuvade och löwen är precis samma sak bara att lejonhuvad är det svenska namnet som Clariiz sa :) Om dina kaniner är korsningar kan de ha lite olika typer av pälser i släkten, det är kanske därför inte alla har lika lång päls.
Hoppas det var OK att jag svarade (:

Nääe.. för min kanin tiffy ser nästan ut som en angora. hon har lång pälls över hela kroppen. men mest runt huvudet. hon har till och med långa söta toffsar på öronen med pälls. Men fedde har bara runt halsen sedan har han inte så mycket pälls med gosig..

#18: Tiffy kanske är en teddylöwen då? :)

Kanske.. men hur ser den kaninen ut..?

#20: Är inte så bra på att se sånt men om du har bilder kanske det är lättare.

Nää. har inga bilder på datan av hon. Men kan fiksa..<3

Lippo. Japantecknad
Lippo är en lejonhuvad korsning på 1 år och 7 månader. Jag köpte honom sommaren 07 :) Han är en väldigt sprallig kanin och full av energi så han sitter i princip aldrig still om han inte äter eller sover :P Jag är så oerhört glad att jag köpte honom för han är min sol ^^ Han är inte som mitt djur utan som min kompis. Älskar honom så mycket så det går inte att beskriva :)
Molly. Svart mantlad
Molly är en ca 1,5 gammal dvärgvädur korsning. Köpte henne mest för att jag ville ha en avelshona men nu när jag kan mer om Avel tycker jag inte att hon är lämlig till det (: Tyvär så är hon ganska osäker, det beror nog på att hon har haft 4 ägare innan mig så hon har fått flytta runt ganska mycket. Men även om hon hugger mig ibland och inte litar på mig till 100% så älskar jag henne också väldigt mycket och hoppas hon får leva ett bra liv hos mig tills hon måste lämna mig :')

oOkeej<3

Fia: Fia är en kanin som är prick idag (9dec) 11 månader. Fia köpte jag den 25 mars och hon älskade att rymma hur som helst även fast hon hade en bur som hon hoppade typ 1.50m ifrån. hon älskade verkligen att rymma och en dag rymmde hon till min hane och sedan när hon var ca 6 månader fick hon kaninungar och samma dag som hanen som är pappa dog. På sin första hopptävling kom hon 2:a :)
Stampus: Stampus har jag ägt ända sedan han var jättejätte liten bäbis, han är född 18 juni, jag har själv fött upp honom. Han är jätteduktig på att hoppa och är den bästa hoppkaninen som jag har just nu, har testat 50cm och det klarade han, dock hoppar jag bara han på låga höjder ca 25-35cm. På hans första hopptävling kom han 2:a ;) han är helt galen när man hoppar och han rusar men klarar hindren och stampar och sen måste han göra en volt innan hindret och sedan hoppa :D
Fluffy: Fluffy är syskon med Stampus och mamman är Fia. Fluffy är egentligen min lillebrors kanin och hon är snäll men lite galen och hon har varit jättefluffyig ända sedan hon var liten. Hon är inte så duktig på att hoppa men hon brukar klara lätt ny höjder felfritt på maxtiden dock är hon ännu inte startad.
Nalle:Är en löwen och fyller 5 i sommar ^^. Han är världens finaste och snällaste kanin jag fick honom när jag var 9 år nu är jag 13 :) Jag köpte honom på djuraffären inne i stan. Redan då var han supersnäll, nu kommer han när man ropar och om han "rymmer" så håller han sig på gården och kommer tillbaka mot middagtid om han sprang iväg typ 1-2 :)
Trullsa:Är en löwen/vädur som är jättesnäll och troligen gravid nu :P Har haft 3 kullar innan 3:dje kullen var vi tvungen att avliva av olika skäl :'(. aja, hon är iallafall jättesnäll hon rymmer aldrig eller 1 gång gjorde hon och nalle de tsm (L) Då på morronen så skulle jag och brorsan gå ut till dem då hade han och hon sprungit iväg då satt båda på ängen utanför vårat köksfönster ;P
Sen har jag 3 ungar från dom men palla inte skriva om 3 till men dom är iallafall världens sötaste och snällaste (Alice,Andréa och betty)
P.S Nalle på bilden v} D.S

Millan: Är en madagaskar färgad hona. Hon är korsning mellan hermelin och dvv. Jag och min syrra har haft henne sedan hon var 8 veckor. Nu är hon 1,4 år. Millan är en glad och väldigt nyfiken kanin. Millan älskar att hoppa, hon är klassa i medelsvår rak, krok har vi inte börjat tävla ännu. Just nu så tävlar vi hon inte för att hon är 9 stycken kaninungar som nu är 3 veckor^^,
Lillan: Är en madagaskar färgad hona. Hon är syster med Millan.Jag och min syra har haft henne sen hon var 8 veckor. Hon är korsning mellan hermelin och dvv. Hon är en väldigt lugna kanin, Hon älskar när man gosar med henne! Hon är 1,4 år. Vi har testa att tävla med henne men då visade hon att hon inte är en hoppkanin. Men vi hoppas så smånig om att hon vill börja hoppa!
Sixten: Är en madagaskar färgad hane på 2 år.Han är en dvv. Jag och min syrra köpte han ganska nyss. Han är väldigt snäll och gosigibland . Han älskar verkligen att hoppa. han tävlar i medelsvår rak, och vi ska börja tävla i krok snart:)

Rooligt med alla inläggen.!!:P

Uzza är en blå & vit japantecknad dvärgvädurshona på 2½ år. Född 15 april 2005 & har bott med sin "halv"syster som levde 25 apr 2005 - 25 okt 2007. Nu bor Uzza själv i en superstor bur med en superstor Hage, enligt matte. Hon älskar knäckebröd & hatar tomat. Hennes ögon & näsa rinner nu så matte ska kontakta vetten.
*putt*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#8 haha det visste inte jag ^^ så jag kan säga att sessan är en blandning mellan löwen och dvv då !? …i stället för lejonhuvad och dvv =)
Åsbrinkens Penny . Penny äen en holländare, japan teckand gul svart som är jättekelig och gillar eller älskar att vara med folk hon är mkt social och hon "pratar" eller nått ibland när man håller henne. hon tycker om att hoppa . hon är född 2007 04 23….hoon har en ganska stor bur och hon hatar att vara ihagen xP hon tycker om att busa…jaa det finns int eså mkt mer