Orsak till död kaninđ
SĂ„ jag hade en kanin hona som bodde ihop med en kastrerad hane, hon var 8/9 mĂ„nader. Jag fĂ„r ett samtal om att min kanin har rymt (hanen) jag ber min mamma hĂ€mta mig ifrĂ„n skolan och sĂ„ kollar jag i buren om bĂ„da har rymt? Men dĂ„ ligger min Ă€lskade kanin hona död i buren. Inga tecken pĂ„ att hon blivit skadad, visst det var kallt, som mest 3- grader pĂ„ natten men vid den hĂ€r tiden var de 1 gradigt. Vet nĂ„gon vad som kan ha hĂ€nt med mitt hjĂ€rtađđ hon lĂ„g sĂ„ i buren nĂ€r jag hittade henne. Hon har en lejonhuvud kanin med 25% Teddy i
#0: hon Àr Àven blÄ vid munnen, och har fÄtt gula tÀnder, plus att hon Àr iskall vid just munnen men inte sÄ kall vid resterande kanin eller vad man ska sÀga. Jag hittade lite urin i pÀlsen som sÄg ganska fÀrskt ut
Hur hade den andra tagit sig ur buren? Verkar det skador pÄ buren? TÀnkte om det Àr nÄgot rovdjur som varit dÀr och skrÀmt dem (de kan ju tyvÀrr dö av chock).
Att hon Àr kall vid munnen Àr inte sÄ konstigt dÄ det Àr mindre pÀls dÀr.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#2: den andra hade grĂ€vt ur sig, jag vet att man ska ha galler i botten för att dom inte ska smita men dĂ„ ingen av mina kaniner nĂ„gonsin ens grĂ€vt ute nĂ€r dom Ă€r ute i hage/sele, lixom aldrig sĂ„ har jag inte kĂ€nt nĂ„got större behov av det dĂ„ det alltid gĂ„tt bra utan. TĂ€nker att han kan ju ha fĂ„tt panik över att bo med en död kanin. Dom bor i en hemmagjord kaninbur dĂ€r dom har en âriktigâ bur som krypin för vĂ€rme osv. Jag har inte sĂ€tt nĂ„gra som helst skador eller nĂ„got liknande pĂ„ buren. Plus att vi bor i ett vĂ€ldigt lite omrĂ„de dĂ€r det Ă€r ganska ovanligt att rov djur kan komma. Har bott hĂ€r i 15 Ă„r och har sett ett rov djur 2 gĂ„nger för 13 Ă„r sedan. Men det kan ha varit det man kan aldrig sĂ€ga aldrig. Ja jo men hon Ă€r iskall vid just munnen medans den kaninen hon bodde med Ă€r ganska varm vid munnen, men min fina lilla hona Ă€r iskall.
Men tack sÄ mycket för svar <3
Nej gud vad hemskt!! All kĂ€rlek till digâ€ïžđ
âšIngenting Ă€r omöjligt. Det omöjliga tar bara lite lĂ€ngre tid.âš
Vad hÀnde med hanen? Kanske kaninpest?
#4: Tackâ€ïžâ€ïž
Vad trÄkigt att höra!);
Det Àr nÀstan omöjligt att fÄ veta vad som hÀnt din kanin.
Men vÀldigt sorgligt ):
Hoppas det kÀnns bÀttre snart <3