Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: bur-och-aktiveringbur
Läst 372 ggr
[Maria-Gerbiler]
0

Är buren tillräckligt hög?

Hej!

Jag undrar om denna bur är tillräckligt upphöjd från marken för att användas vintertid? Den ska stå inuti en rasthage med tak så det borde inte bli probelm med snö under buren.

Länk:
https://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/utomhusburar/en_vaning/andra_tillverkare/600969?variantid=600969.0&gclid=Cj0KCQiA_qD_BRDiARIsANjZ2LBSviB8iyVMkCh9lpaMzqjH3txE51YdsYn2x1ycDV_bSAlEVKM_gAIaAptyEALw_wcB

Har sett andra burar med metall i bottenplattan - men det blir väl superkallt för kaninerna att sitta på? Vill gärna ha en låg bur eftersom jag vill undvika ramp. Kom gärna med förslag på andra burar eller utehus som kan ersätta denna och gärna av mindre modell, eftersom kaninerna ändå alltid är i hagen.

Ferplast Ranch XXL kaninbur på lager hos zooplus.se ✓ Alltid låga priser ✓ Säker betalning ✓ Gratis leverans till dörren från 599 kr
  • Redigerat 2020-12-27 18:38 av [Maria-Gerbiler]
Momo87
1

#0: så länge den är upphöjd så lär det inte spela någon roll tänker jag. Bygga själv är ju alltid att föredra med tanke på pengen o med tanke på att man får exakt som man vill. Lycka till

Fridaaaa
0

Jag hade haft högre, men beror på hur mycket snö det kan bli i rasthagen
Men rekommenderar inte köpeburar pga kass kvalite.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maria-Gerbiler]
0

Ok, tack så mycket. Hade en hemmabyggd bur senast så tänkte prova köpebur denna gång eftersom det är lättare att rengöra utdragbar botten. Vet inte om det blir aktuellt, men har några månader att fundera i så fall. : ) Eftersom hagen kommer vara rovdjurssäker så är kvalitén på buren mindre viktig, men den ska skydda mot väder.

• Redigerat 2021-01-12 16:26 av [Maria-Gerbiler]