Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 1040 ggr
Kaninhopparn
0

Vad ger ni era kaniner för mat?

Vad ger ni era/eran kanin/er för mat??

Jag ger min kaniner 0.5dl-0.75dl pellets varje dag + fritillgång till hö , men min andra kanin brukar bli lös i magen så henne lägger ja hö i hennes matskål tillsammans med 0.5dl typ blandmat som finns att köpa på arken, det är fuktig mat av solroser, pellets , hö , och lite annat. då mår hon mkt bättre och så får hon persiljeskjälkar från Djurmagazinet.

Clariiz
0

Ping Pong och Lollipop får ca ½dl Pellets om dagen. Fri tillgång till hö, och 1-4 grönsaker/frukt om dagen. (och vatten då)

Molle och Rutan har ju fritillgång till foder. (Som jag fick av uppfödaren nån blandningsgrejs) Fri tillgång till hö. Och inte så mkt grönsaker/frukt nu när de är så små. (och vatten)

Sedan brukar de få kvistar att gnaga på :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emmsaaan
0

Fri tillgång till pellets, hö, nytt vatten- 2ggr/dag, 1-4 grönsaker.

[Niike]
0

Carrier pellets blandat med havre, vatten, fri tillgång på hö, grönsaker/frukt, grenar, torkat bröd.

twinnie
0

0,5 dl Edel pellets, 3-4 grönsaker, fri tillgång till hö & vatten. Även grenar & kvistar att gnaga på.

Tisdus
0

½-0.75 dl Carrier, fri tillgång till hö & vatten. Ett par grönsaker och lite då och då även knäckebröd. :)

ciss
0

Okänd mängd Lottie pellets, fri tillgång till hö & vatten. Kvistar/grenar varje dag.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

bubbelbubbel
0

ungefär ½ dl stampepellets, och fri tillgång på hö och vatten, grenar ligger i buren men dom är inte speciellt roliga.
ibland lite grönsaker och knäckebröd.

Clariiz
0

Jag har Carrier pellets :P. (kan jag lägga till)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mari
0

Teodor som är min kanin utav de 4 som finns i familjen ger jag ca 2dl stampepellets och 1dl helhavre.
Sen får han en morot om dagen, ibland ett halv äpple eller hårdbröd.
fri tillgång på hö och vatten har han också

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Casper
0

#9 Stirrup

Jisses, vad mycket kraftfoder… Hur stor är din kanin?

Fiona
0

Hö, halm, pellets (har dock inte mätt på ett tag, men måste börja göra det nu om jag ska vara med på PET utst. i sollentuna xp ), friskt vatten , grönsaker/frukt 1 el. 2 om dagen, När marsvinen får de brukar de bli lite till ninerna också ;) Och såklart med jämna mellanrum ex. morot för att hålla tänderna i trimm ;p

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Nicolina
0

Buffen får en liten näve pellets på morgonen, mäter aldrig hur mycket. På kvällen blir det en morot och sen en eller två grönsak/frukt till. Och lite knäckebröd då och då, han tigger vid matbordet så där brukar det bli ett par små bitar…

Självklart alltid fri tillång på vatten och hö! = )

KajsaM
0

1 msk Lottie pellets 2 ggr om dan. 2-4 grönsaker om dan. Fri tillgång till hö och vatten.

Casper
0

Mina får ca ½ dl pellets var, fri tillgång på hö, någon bit grönsak/frukt och såklart rent vatten. Någongång en hård bit bröd och något att gnaga på för sysselsättningens skull också vid behov, t ex pinne eller toarulle.

Jojsan
0

Channie och Cassie får ca 0.5 dl pellets på kvällen. Totte får 1/4 dl på morgonen och 0.5 dl på kvällen. Sen får alla fri tillgång till hö och vatten och grenar. Även grönsaker ges.

lill-jarven
0

Hubert & Leia får 0.5-0.75dl Lottie pellets (havre & vetekli) var, fri tillgång till hö och 2-4 olika sorters grönsaker varje dag.

annaforsgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 dl pellets omdagen och hö, och grönsaker:) så här brukar desar middag se ut varje dag ungefär^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

johanna_loveAnimals93
0

#17 vad fint :)

Mari
0

#10 Han är en korsning med vädurskanin, han är ine jättestor men rör på sig mkt då han har stor bur och han äter gärna :P

tyckte han smalnade av nu i höst så jag ökade fodergivan med det dubbla. NU börjar han bli bra så jag ska nog minska det lite.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moonstrike
0

jag ger.. kanske ½-1 dl blandmat eller pellets om dan (varierar lite) och självklart fri tillgång till hö och vatten (fast hon äter inte så mkt hö^^)

Ellen95
0

Millan har fri tillgång. Okänd mägnd. Lillan och sixten får en halv dl på morgonen och  kvällen. Dom har också alltid tillgång till färskt hö!:)

senna
0

3/4 dl zooman pellets morgon & kväll. Fri tillgång till hö, vatten och grenar. Grönsak/frukt varannan dag.

pepsibarn
0

Ger min kanin lute pellets och blandmat + lite hö att äta på

Sosso
0

Hö, pellets, ibland blandfoder som godis, grönsaker/frukt.