Så här det går till?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det så här det går till när man ska ta in kompisen efter en stund i trädgården? :)
// Staffan
Herre gud ja. Regel nummer 1 (som jag lärt mig den hårda vägen): ha ALDRIG en rund Hage!! Då springer de runt runt till DU är trött, för du blir garanterat trött tidigare än kaninen. Nu har jag en fyrkantig Hage och då kan jag åtminstone stänga in kaninen i ett hörn för att kunna plocka upp den. Min ena kanin blir alldeles galen och stampar när jag försöker ta in honom, vilket han aldrig gör annars… men han fattar ju inte att om han bara låter mig ta honom direkt så slipper jag jaga honom, haha. Hade det inte varit för att de blir så lyckliga av att gå ut (glädjeskuttar som bara den) hade jag nog låtit bli att ta ut dem pga detta.
#0: Ja såhär har det nog gått flera gånger förr för oss också, men tänkte bara flika in att egentligen bör man aldrig plocka upp en kanin såhär eftersom att det blir otroligt stressande för kaninen. De är ju bytesdjur, så det finns i deras natur att springa iväg från stora, läskiga djur (eller människor då). Det är alltid bättre att få dem att lita på dig först, så ska det inte vara så svårt :)
Har aldrig behövt göra så, jag säger bara hopp in och pekar på transportburen eller dörren, så hoppar mina kaniner in 🤣 De kan regeln på vad som gäller.
Kör transportburen tills de är vana att bli lyfta. Skulle annars vara orolig de skulle dö av stress eller skada sig själva 😣
#3 Oj jäklar vilka duktiga kaniner du har! Jag bär också ut och in mina i transportburen men de vill inte hoppa in där av sig själva, så jag får ju fånga dem och sätta in dem där. Ett jäkla jobb det där haha.

#3 Imponerande, minst sagt! :)
Här hemma behöver jag bara ställa mig i köket och skära saker så kommer Kenzie in skuttande i full fart från tomten :P Eller så prasslar jag lite med godispåsen ;)
De gånger han inte vill komma på en gång behöver jag bara gå ut och ställa mig på tomten och vänta på att han ska springa och kissa och sen springer han med mig in.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Mina är tränade att hoppa in in i transporten när jag slår lite med fingret på den. Använder äldre transporter som hus i burarna. Så de är vana med dom.
Eftersom kaninerna följer med oss till stugan måste de vara coola i transporten. De lägger sig ner direkt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering