Skriv om era sötnosar
Hej hej skriv om era sötisar(mysigt att läsa sen!) Jag börjar(infoga bild)Jag är en liten skrutt Julle världen snällaste lilla kille på nästan 4 månader älskar att få sitta och mys och om man pussar honom får man ofta en puss tillbaka världens fluffboll det är han också!🤪🤪🐇han är lejonhuvad🤪🥺jag köpte han hos tufsens kaniner🥺😄(rekommenderar stort) han va rädd och blyg i början men jag gav honom tid och har nu utvecklat en personlighet jag bara kunnat drömma om:)
Det var nog den sötaste lilla sak jag sett på länge! Såååå söt Julle är!
Jag har två små kaniner, en hane och en hona. Hanen är en dvärgvädur, han är min första kanin någonsin. Jag adopterade honom från en tjej som lagt ut honom på blocket för ett hutlöst pris, vilket gjorde att ingen köpte honom och annonsen låg uppe i två månader innan jag såg den. Och då var han bara 7 månader, så hon kan inte ha haft honom speciellt länge innan hon tröttnade. När han kom var han väldigt rädd och skygg men jag har gett honom tid och utrymme och han har utvecklats jättemycket. Han ville inte alls bli rörd och gömde sig hela tiden, men efter bara en månad ungefär var han trygg och bekväm. Fast han ville fortfarande inte att man rörde honom. Nu ca ett år senare går det bra att klappa ibland och han kommer gärna fram och hälsar och pussas på benen, händerna och på huvudet. Han är lugn och snäll, gör inget han inte får, ligger gärna och chillar eller smaskar hö.
Hans tjejkompis kom till mig från en familj som redan hade andra kaniner som fryste ut henne. Det funkade inte helt enkelt så jag adopterade henne. Hon är en riktigt modig och kaxig tjej med mycket humör och mycket spring i benen. Men hon älskar att gosa och kan sitta och bli klappad precis hur länge som helst. Hon har egentligen varit likadan ända från början. Det enda jag behövt göra med henne är träna som fasiken på hennes rumsrenhet men det har blivit bra nu (ta i trä haha). Hon hittar även på hyss med jämna mellanrum. Har tappat räkningen på hur många frukter hon har lyckats sno från bord, väskor m.m. En gång såg jag henne i ögonvrån springa över golvet med ett helt äpple i munnen!! Som hon då hade snott från min väska.
Kaninerna lever frigående inomhus, älskar varandra och framförallt att mysa med varandra. Hanen brukar hänga på hennes upptåg och bus, men han brukar mest stå bredvid och titta på. Typ som att han är hennes look-out och ska säga till om någon kommer. Haha!
Åh i Huddinge? Köpte min också där :D
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨