Jord till kanin?
Jag har en liten kanin som bor inne, på kvällarna tittar jag mycket på Lennonthebunny på youtube(kolla in henne grym) och hon säger att man kan ha en förblöda inne så sin kanin kan gräva..MED JORD I, kan man ja det och isåfall vilket jag har märkt att han när jag kollar tv vill gräva i mattan ska jag köpa jord och en låda eller vad ska jag göra?
- Redigerat 2020-11-01 12:33 av Tg2008
Ja det är ju underbart om du kan bidra till det. Men då med fördel en låda med högkant och med matta under för de kan skvätta ut och att ha jord överallt är inte kul. Sedan blir de ju väldigt smutsigt av jorden så man får nog städa upp en hel del mer. Men överlag tror jag din kanin skulle tycka om det om du anser att han är en kanin som gräver en hel del. Jag har en liten grävlåda till mina kaniner och de älskar den🥰. Ps. Lennon är underbar håller med!!
#1: tack så mycket! Men vilken jord ska jag använda finns det inte något som heter torrhets det kanske skulle vara något?<3
Jag använder bara vanliga jordsäckar som man köpa på typ plantagen eller Grangården. Men det är ju lite fuktigt när man köper dem. Vet inte om det finns någon torrare variant men jorden kommer ju torka upp om du inte vattnar den osv.
#3: okej tack så mycket!ʕ•ᴥ•ʔ
Vi har en grävlåda somvi köpt och han spån i. Men han gräver inte så ofta där inne