Vår ena kanin har plötsligt dött!
Hej,
Är ledsen och chokad över att vår ena kanin har dött (5 månader gammal).
Vi upptäckte att hon låg kvar i sin bolåda under halmen imorse. Kaninerna bor ute i en bur som står under ett stort tak och vindskydd.
Kan inte för mitt liv förstå vad som har hänt? Hon var pigg, glad och på lekhumör igår. Är det någon som har erfarenhet av detta? Kan hon ha frusit ihjäl? Det är ju inte minusgrader ute än (vi bor i Sthlm).
Hur ska vi på bästa sätt ta hand om systern som är ensam kvar nu?
Vi är så så ledsna…
Tack på förhand!
Beklagar sorgen! Måste vara riktigt hemskt :(
Tror inte hon har frusit ihjäl, om hon har bott ute hela tiden. Det finns massor av möjliga orsaker. Var hon vaccinerad?
Jag skulle rekommendera att ta hem en ny kompis till den nu ensamma kaninen, speciellt om hon verkar deppig.
#0: Hej! Vad synd för din kanin 😭. Det hände med min kanin också igår kväll. Jag är också förvånad varför kaninen dog. Hon var så pigg och hade ätit normalt. Det sista gång som hon hade ätit var rucola salad men det är inte första gång att äta den salad. Andra kaninen som vi har är så nervös 😥.
Vi vet inte vad är de bättre nu, Begrevning eller kremering ?
#2: Åh beklagar att det har hänt er också. Hur gammal var eran kanin? Man blir så ledsen och chockad. Våra kaniner har bott ute hela tiden, så det var inget nytt. Borde inte ha varit kylan…
Dom åt blandsallad igår kväll…men det har dom gjort tidigare också. Men nu blir jag orolig att det kan ha vara det… : ( !! Ska jag våga ge det igen till den kaninen som är kvar nu….
:(
#1: Tack för omtanken <3! Dom har bott ute hela tiden så det borde inte ha varit kylan… men man börjar ju undra vad det kan vara :(
Funderar på om jag borde vänta tills den kaninen vi har nu är kastrerad innan jag skaffar en ny kanin?
#3: det var ett och halv år. Jag fattar inte varför hände så😭. De lever inne i var lägenhet så det är inte kallt här inne. Men det gör ont i hjärtat. 😥
#5: Ja gud det är så otroligt sorgligt jag förstår verkligen <3 <3!!
#4: Okej, då kan du säkert utesluta kylan, det finns många kaniner långt upp i Norrland som bor ute året runt utan problem :) om kaninen inte var vaccinerad kan det vara att den har blivit smittad av något, det kan gå otroligt snabbt. Annars vet jag tyvärr inte vad det kan vara.
Det kan vara klokt att vänta, ja :) ihopsättning brukar gå lättare om kaninerna är kastrerade. :)
Varför tror du att det bland sallad? Våran lilla Baloo får varje dag , ruccola, Timja
Och basilika morgon o kväll som vi delar upp. Så klart HÖ o pellets får han med.
Toppar med lite blåbär, han får en jordgubbe varje morgon 😂 det för att min dotter har det som frukt till skolan.
Ibland toppar ja det
Med lite banan. Sånger han morot o äpple på helgerna.
Våran är vaccinerad. Det är viktigt!
Sen får han*=inte
Sånger