Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 185 ggr
Melden
0

Hitta en kanin

Hej jag vill bara skriva av mig här lite.
Min syster hitade en kanin ute för två dagar sedan.
Hon kunde inte ha kaninen hemma hos henne för hon har både katt och hund så jag beslutade mig att ha kaninen.
Grejen är den att vi vet vem ägaren är. Men han har ingen koll på sina kaniner då dom har rymt från hans uteplats flera gånger och när min syrra hittat gans kaniner och lämna tillbaka dom så brydde han sig inte.
Han har även sagt till henne att han tycker kaninerna är jobbiga och vill skaffa höns istället så detta låter inte heller så bra.
Fattar ju själv att vi inhe kan behålla kaninen utan att säga till han men är rädd att han ska vilja ta tillbaka kaninen.

Hon är så himla tam och mysig. Aldrig träffat på en sån här kanin tidigare . Hon går fritt i mitt rum och hall. När vi kollar till henne så här hon hela lägenheten. Hon tuggar inte på möbler och kissar i sin låda. Hon är verkligen PERFEKT. Var kollat egenom hela kroppen och hon äter som hon ska. Hin var bara lite smutsig efter att ha varit ute.
Hon verket inte heller nedstämd över att vara själv, har haft en kanin tidigare där kompisen dog och där märkte man hur deprimerad hin blev som ensam kanin men har inte känt av någonting på denna.

Vet inte riktigt vart jag ska komma med det här men ville vara skriva vad som har hänt och så.

FinaKaniner1
2

Hej,

Du kanske kan säga till mannen att du hittade hans kanin lös ute och att du tog hand om den för att du ville rädda den från att bli överkörd, skadad etc.
Då kan du samtidigt fråga om du kan få köpa loss kaninen, du verkar ju gilla att ha den hemma ;)! Om han inte bryr sig om kaninen som du säger är det säkert inga problem…

All lycka till : )!

Melden
0

Okej ska göra det😊