Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: beteende-hälsa-och-skötselbur-och-aktiveringövrigtBilder
Läst 356 ggr
rosie_
2

Kan min kanin bo här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en ny kanin typ förra veckan, han bor på vår balkong i en utebur som ser ut såhär. Ser den okej ut? Tjejen jag köpte buren från har mycket erfarenheter utav kaniner och hennes kanin kunde bo här året om sa hon. (Förresten har min kanin vinterpäls och har bott ute sedan han föddes så han klarar vintern men tänker om hans bur är okej? Annars köper jag självklart en bättre så snabbt som möjligt)

Maleficum
1

Ju större utrymme de har desto bättre! Kommer buren stå öppen (som den gör på bilden)? Så han alltid kan gå ut så skulle jag säga det funkar fint för honom att ha buren som hus.

Annars är ju frågan vad det är för mått på den (på en våning eftersom lagligt så måste varje våning ha lagligt mått) och hur mycket kaninen väger för att veta om den är laglig (sen kan ju jag anse att lagliga måtten känns väldigt små för ett aktivt djur som kaniner).

I vilket läge är balkongen? I tex söderläge kan det ju bli sjukt varmt på en balkong så det är något att tänka på under soliga dagar (speciellt när det börjar bli vår igen). Har själv en altan (öppen men med lite vindskydd och tak tak) och det kan fortfarande bli sjukt varmt där under soliga dagar (häromdagen var det som varmast 29 grader och sommartid är det inte ovanligt att det blir över 40 grader).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Puffen och jag]
0

#1: Ja herregud ha koll på detta ! såg mysigt ut men desto mer plats och yta desto bättre . skulle va super om kaninen fick röra sig fritt med några gånger om dagen? är dörren öppen ofta? rent anatomiskt är ju rörelsefrihet kärlek för kroppen.

Kolla upp lagliga mått och va jätte försiktig med att ha kaninen på balkongen.

kaninen är jätte känslig mot vind och fukt

hoppas ni får de bra 😊