Kanin iFokus

Kanin

Läst 61 ggr
Nomp
1

Ljud vid byte av balkonger

Hej! Jag har precis fått hem 2 stycken kaniner och har ett litet problem. Den här veckan har dom börjat med byte av balkonger i mitt lägenhetshus. Antar att det kommer bli ganska mycket ljud i lägenheten nu och jag undrar hur känsliga kaniner är mot detta. Jag har flyttat in dom till köket pga att det är längst bort ifrån allt oväsen men borde jag egentligen flytta ut dom från lägenheten tills balkongbytet är klart? Blir dom mest stressade av att flyttas eller ljudet?

Maleficum
0

Dem vänjer sig ofta ganska snabbt vid vissa oljud så det borde gå bra att ha dem i köket. Jag skulle sett till att de hade ordentligt med gömställen så de kan känna sig trygga med att kunna gömma sig ordentligt!

Jag har en blind kanin som är så van med min brorsdotter så hon kan hoppa runt och banka och skramla och hålla på precis bredvid honom när han ligger och sover utan problem (men han springer och gömmer sig så fort han hör fotstegen av någon han inte känner).
Han är även van med grannens hund som brukar skälla som en galning och kasta sig mot staket mellan tomterna så fort hon får syn på någon ute på min tomt, han tycker det är lite mer jobbigt men vet vart han kan skutta för att hamna utom synhåll så hon lugnar sig (tex hoppa in eller bakom min altan beroende på vart på gräsmattan han var när hon börjat skälla).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nomp
0

#1: Okej tack så mycket, nu kan jag känna mig lite lugnare!