Sprattlande kaninungar
Hej! Vi har två kaninungar på ungefär 3 månader, båda är honor och Bonnie, ena kaninen har börjat bli ganska typ arg. Ifall man bör henne bits hon, klappar man henne bits hon ibland och när man bör hne sprattlar hon även väääldigt mycket.. hon har börjat hoppa ur famnen till o med.. Fanny är mycket duktigare och bits inte och sprattlar bara ibland.. Ger man Bonnie godis samtidigt som man bör sitter hon still och äter så själva sättet att bära är nog inte jätte dåligt iaf:/ har någon något tips?? Skulle vara jätte tacksam😅😊
Normalt beteende hos kaniner och de kommer upp i tonåren nu. Vilket innebär en trots ålder fylld med hormoner. Se till att ge godis och träna att bli buren, det är naturligt för kaniner att inte gilla att bli buren. Se till att dina kaniner alltid får godis när de är buren, så associerar de buren med något bra och läs upp på kaninsignaler och beteende. Ofta berättar kaniner signaler innan de bits, så som morrninar, upp spärrande ögon, svans upp mm. För min hane morrar han eller fokuserar extra mycket på handen. Så länge jag visar att de är ingen fara och jag har godis lugnar han ner sig och låter mig hantera honom. Men om jag missar signalerna så blir jag biten 😂
Tack så mycket! Hon sitter väldigt stilla om hon blir klappad eller får vodka samtidigt🤩
#2 Förlåt, kan inte låta bli att skratta åt ordet vodka. Förlåt!
Mvh
Mig
Nämen gud skrev fel hahahahah godis ska det stå