Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 224 ggr
saikaniner
8/30/20, 11:51 AM

Pellets mot viktuppgång

Hej, har fått hem en kaninhona som är otroligt smal då hon blev mobbad av sina kullbröder och hon fick inte äta.  

Hon äter Rabbfor men men vill gärna ha något som kan få henne att gå upp i vikt snabbt nu innan hösten. Vad rekommenderar ni?

Annons:
Maleficum
8/30/20, 7:57 PM
#1

Rabbfor är ett pellets framtaget för slaktkaniner i början så det är nog det foder på marknaden som kan få en kanin att lägga hull snabbast. Att tänka på dock är att, precis som vid viktminskning, inte försöka få upp vikten för snabbt då hon snarare kommer riskera att bli fet och inte bygga på sig muskler.

Annars är ju ett bra näringsrikt hö det bästa eftersom de faktiskt är skapta för att äta fiberrik mat. 🙂

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

djurtok
8/31/20, 11:22 AM
#2

Kan rekommendera att ge henne BRIT junior, blev rekommenderad det när jag hade en hane som var väldigt svår att hålla i fint hull, men när han började få det gick han banne mig upp i vikt och blev ganska fin i sitt hull!

För evigt med Gaia

flocken
8/31/20, 1:34 PM
#3

När jag har haft kaniner som varit svåra att hålla hullet på har jag gett de hel have. Billigt o gott.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sunshineshk
8/31/20, 1:46 PM
#4

Havre, kornkross och havregryn hjälper till med viktuppgång, ge inte för mycket bara då det kan leda till fetma och övervikt

13 kaniner<3
Innehavare av Sunshine’s Kaningård

Upp till toppen
Annons: