Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 196 ggr
supernatural
0

Liten Rex / Holländsk kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Gud vad det var länge sedan jag skrev här… Nåväl!
Jag har en dvärgvädur på 2 år här hemma, och ska köpa en kompis till honom. Dvärgvädurar har jag haft sedan jag var liten, så nu är jag liten sugen på att testa mig på en annan ras! Jag står och velat mellan Liten Rex eller Holländsk kanin. Jag har hört mycket gott om holländsk kanin, att de är sociala, nyfikna och roliga att ha som sällskapsdjur helt enkelt. Men tycker också att liten rex är sjukt vackra, har hittat en kull som är gul/svarta och jag äälskar den färgen!
Självklart är det svårt att veta hur just denna uppfödares kull är i temperamentet - men om man pratar generellt om rasen, vad har ni att säga om liten rex vs holländsk kanin att ha som sällskapsdjur, frigående inomhus?

Bifogar bild på Chefen 😍

Tack för svar!!

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Fridaaaa
1

Jag har en holländsk kanin -bor ute men hade fungerat lika bra inne
Han är väldigt social och framåt! Kommer lätt ha fler av denna rasen i framtiden. Överlag är de väldigt sociala och framåt. De liten rex jag träffat, är inte många, har inte varit lika framåt och sociala men kan ha varit ren slump med :) 

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

supernatural
0

Tack för svar!

Jag tänker att det är svårt att bedöma också eftersom liten rex är en nyare ras, om jag inte missminner mig? Spontant så dras jag till holländsk kanin, för har bara hört gott om dom. Så det kanske blir så! :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

LillaLilly10
0

liten rex skulle vara ett bra val är väldigt kramgo. och de flesta trivs att vara i famnen ❤️ har en rex vet inte om den är en liten men jag har hört att liten rex brukar vara sociala 

-förlåt om jag stava sociala fel🙂