Hur ofta/många kullar tar ni?
Hej, jag undrar hur ofta ni tar kullar på era avelsdjur?
Även hur många kullar ni tar på en och samma hona tills ni känner er " färdiga " med hennes gener eller avkommor?
Hur gör ni med försäljning?
- Jag har en instagram och hemsida där jag lägger upp mina avkommor där de kan tinga och få följa deras utveckling under tiden. Men de är inte alla som hittar till hemsidan eller har instagram. Har även annonserat lite på Facebook, men hur gör ni? 🙂
Detta är inte direkt svaret på din fråga men har du några honor till salu som ej är tingade och vilken rad isåfall? Kollar gärna in din Instagram :)
Hur många kullar det blir på en enskild hona varierar. Oftast försöker jag hålla det till så få som möjligt eftersom jag brukar vilja spara minst en ur kullen för vidare Avel och jag har det ganska småskaligt. Om det inte dyker upp det jag är ute efter kan jag ta en till kull och försöka igen. Men annars är det en kull per hona. 🙂 I år har jag exempelvis tagit en kull på min enda hona och valt att spara två honor för Avel nästa år. Så då blir det två kullar, men bara en på varje hona.
Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex
2023 startade projekt "holländartecknad dvärgvädur rex".
#1 för tillfället har jag inga kaninungar till salu, men de finns en uppfödare i Stenungsund som ska lägga ner sin Avel och säljer både ungdjur & vuxna djur. Många av dem är stamboksförda på fina poäng. Det är Rex i färgerna Tricolour dalmatin och viltgul. Kontakta mig på instagram om du vill ha hennes facebook☺️
#2 okej tack då vet jag! Jag själv har bara en hona för tillfället och tänkte spara honor där ifrån, men tyvärr var det ingen hona som som fick den färgen jag hade önskat så jag sparade istället 2 hanar för framtid Avel med andra honor ☺️