Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 341 ggr
Gulagda
0

Bra kost till kanin

Jag undrar vad en kanin behöver för att växa fort och bli kraftig på naturlig väg och inte med hjälp av pellets?

91Marran
0

Varför vill du att den växer fort?

Mvh
Mig

Gulagda
0

Jag menar så jag inte ger kaninen näringsfattig mat

sp0ngeb0b
0

#2 Det enda kaniner egentligen behöver är hö. Så välj ett hö av bra kvalité. Sedan ger nog de flesta pellets också som extra näring eller godis, speciellt när kaninen fortfarande växer. Men som sagt är hö det absolut viktigaste och kaniner ska enligt lag alltid ha fri tillgång på hö. Rekommenderar dig att försöka få tag på hö från en lokal bonde i stället för att köpa i djuraffären. Hö från bönder brukar generellt hålla mycket högre kvalité än det från djuraffären.

Sunshineshk
0

Carrier (kanin och marsvinspellets) och bra hö som även är till hästar(inte det grova höet då vi har en shettis som har haft fång, så vi tog de som vi använder till marsvinen och shettisen). Mina kaniner får 0,5dl-1dl pellets morgon och kväll, och de har växt snabbt utan att ha fått hakpåse/dubbelhaka och får Motion varje dag:) Då stora raser kan ta lite tid på sig att växa och bli stora och fina så har min Stora Silver hona snart kommit upp i 3,3kg och min Lilla Havana/Frasse mix hane redan 2,7kg. Och de får grönsaker en gång i veckan!

Meow:3

Sunshineshk
0

Kan även lägga till att mina kaniner är 4mån. De har växt snabbt sen de kom hit när de var 8 & 9 veckor!

Meow:3