Etikettallmänt
Läst 268 ggr
Aekengre
2020-07-30, 17:10

Vilka raser trivs en liten Rex tillsammans med?

Har en liten Rex som i september fyller 6 månader. Han ska då kastreras. Han är social och såklart full av spring. Vi vill gärna att han får en kompis då vi får känslan av att han känner sig ensam när vi inte är med honom. 

Vilka raser passar med en liten Rex och hur ska vi gå tillväga tycker ni? Alla tips tas tacksamt emot!

Carina84
2020-07-30, 23:33

Tycker ju självklart att lillkillen ska ha en annan liten rex kompis. Jag bara rååkar ha tre ungar till salu 😉 Hoppas ni hittar den perfekta kompisen 💕

Toffla18
2020-07-31, 14:50

Jag har en renrasig lejonhuvad till min lilla Rex, dom trivs såå bra med varandra 😍 Men jag tror det är väldigt individuellt från kanin till kanin, jag tror mer man ska gå på personligheten. Gå till en uppfödare med HB eller stamtavla där dom har mycket kunskap och kan tala om hur mamman och pappans personlighet tex är, och hur ungen beter sej nu så kan du kanske få ett litet hum om hur ungen kommer att bli. Åk och besök flera uppfödare av olika raser. MEN INGEN kan säga hur kaninen kommer att bete sej framåt. Många kaniner tar också efter varandra. En bakgrund på släkten är alltid bra oavsett vad ☺️ Lycka till 🌺

Aekengre
2020-08-06, 17:24

Jag funderar så klart på en till liten Rex då de är pigga alerta och skuttiga. En dvärgvädur är ju mer långsam och kanske de inte skulle trivas just därför. 

Carina84! Föder du upp liten Rex? För vår del är det inte aktuellt förrän i oktober då han ska kastreras i september. Var finns du?

Carina84
2020-08-08, 00:11

Har en hobbyuppfödning där jag föder upp bland annat liten rex. Nu tänkte jag dock inte ta någon ny kull förrän till våren. Du kan följa oss på https://myseboskaniner.wordpress.com/ och du är välkommen att höra av dig om det skulle vara intressant med en kanin från oss. Vi finns i Hällefors ca 8 mil norr om Örebro. 😊

Upp till toppen