Nu behöver jag er hjälp ..
Med att övertala mina föräldrar!;D
Jag ska ha en teddydvärgvädur, inomhus. Punkt slut. Men min mamma är tveksam. Dock har hon inte sagt nej än, vilket är bra .. :)
När jag känner att det känns som en bra övertalningsdag ska jag försöka. Visa bilder, berätta om hur teddydvärgväduren är, att jag faktiskt får plats, att jag har tid, varför jag vill ha den inne , osv osv .. Men min mamma, dum som hon är, kommer alltid på något så jag inte kan svara :P
Hon tror kaninen kommer bajsa/kissa/håra ner överallt, och framförallt att den kommer gnaga på möbler och sladdar!
Hjälp mig! Hur gjorde ni? Har ni några smarta meningar man kan slänga fram? Skriv gärna några positiva saker om teddydvv:en, som övertygar mina föräldrar om att det är en underbar ras. Det vore guld värt :')
_Tack på förhand
_

Behöver också lite hjälp på traven. Pappa har gått med på det men mamma är fortfarande negativ. Spelar inte direkt någon roll, för jag får skaffa en till kanin. Men vill ändå att mamma också ska vara med på det ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag skrev ett brev till mina föräldrar, & skrev hur mkt jag skulle vilja ha en kanin. Så skrev jag med hemsidor & fakta om uppfödaren. Pappa sa ja men mamma svarade inte, men i vår så blir det en teddydvv här hemma :)
Säg det att hon inte behöver veta av kaninen om hon inte vill det, du kan hålla den på ditt rum utan att den stör, o det kommer heller inte lukta då den är på Ditt rumt o ingen annanstans. :) Ja, annars är det väl allt det vanliga, att man tjatar om huuur mkt man vill ha en osv osv :)

Har ju precis lyckats övertala mina, och det gjorde jag genom att visa att jag kan ta ansvar, smöra lite och så ;P
#1 Okej :) Skönt för dig att din pappa har gått med på det!
#2 Funderar på något sådant också. Är extremt dålig på att prata med mina föräldrar öga mot öga då jag bara börjar skratta, fråga mig inte varför. Och då känns det som om de inte tar det på allvar.:( Men det känns lättare att prata med dem ändå .. komplicerat menmen;)
#3 Joo .. kan vara värt ett försök:D
#4 Hur visade du att du kan ta ansvar då? (;
Pratade nyss med pappa, ang vart mina möbler ska stå och så ..Då sa jag att "här ska spegeln hänga, där ska byråarna stå .. och sen här emellan ska det stå en kaninbur *ler*. För det får faktiskt plats!" xD Men då började han prata om att det luktar och jag höll ett långt föredrag om att marsvin släpper sitt bajs här och där, men kaniner blir rumsrena och bajsar och kissar i ett hörn. Då har man en låda som man tömmer varje dag och då luktar det inte=) Och så sa jag att jag skulle visa några bilder nån gång så han får se hur de ser ut;D
Berätta att du är världens bästa människa (: <3

#6: Haha ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se